تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ وحدت و انسجام در بین مسلمانان را مهم‌ترین عامل عزت و اقتدار ایشان عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی روز سه شنبه در دیدار جمعی از اعض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب الله لبنان قهرمان مبارزه با صهیونیسم جهانی است

حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ وحدت و انسجام در بین مسلمانان را مهم‌ترین عامل عزت و اقتدار ایشان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی روز سه شنبه در دیدار جمعی از اعضاء حزب الله لبنان و دانشجویان مسلمان كشور پاكستان، با اشاره به فداكاری‌های ملت لبنان در مبارزه با استكبار جهانی و صهیونیسم گفت: ‌حزب الله لبنان قهرمان مبارزه با استكبار جهانی و صهیونیسم است. لبنان شهدای فراوانی تقدیم اسلام كرد. امروز هم لبنان در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها قرار دارد. ما حزب الله لبنان را قهرمانی می‌دانیم كه در برابر نقشه‌های امریكا و صهیونیسم ایستادگی می‌كنند.
وی به حزب الله لبنان توصیه كرد: شما باید با سوریه و كشورهای اسلامی متحد باشید تا بتوانید در مقابل جهان غرب و صهیونیسم ایستادگی و عزت و اقتدار خود را حفظ كنید.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم فقط اقتدار و عزت مسلمانان را از موضوعات مورد تأكید قرآن برشمرد و اظهار داشت: از جمله موضوعات كه دین اسلام و قرآن بر روی آن عنایت دارند، عزت و اقتدار و استقلال مسلمانان است. آنها باید به نحوی زندگی كنند كه عزت و اقتدار خود را در جهان حفظ كنند.
وی با بیان اینكه امروز روزی است كه استكبار جهانی بدنبال به سلطه و ذلت كشاندن مسلمانان است افزود: چند اصل در اسلام است كه اگر آنها رعایت و احیاء شود موجب عزت و اقتدار مسلمانان می‌گردد، اول علم، دوم ایمان و سوم اتحاد است.
این مرجع تقلید وحدت را عاملی مهم برای به وجود آمدن قوت و اقتدار مسلمانان ارزیابی كرد و توضیح داد: عزت و اقتدار و استقلال كه امروز در ایران بوجود آمده است بواسطه وحدت و انسجامی بود كه حضرت امام خمینی (ره) آن را در بین مردم بوجود آورد. امام امت (ره) هویت اسلامی مسلمانان را به آنها برگرداند.