تبیان، دستیار زندگی
ی   سید مقتدی صدر از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی عراق، عصر دیروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش تبیان به نقل از  رسا ، در این دیدار حجت الاسلام المسلمین هاشمی رفسنجانی ایجاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار سید مقتدی صدر با حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی

سید مقتدی صدر از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی عراق، عصر دیروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش تبیان به نقل از  رسا ، در این دیدار حجت الاسلام المسلمین هاشمی رفسنجانی ایجاد عراقی مستقل، آزاد و آباد در پناه اسلام را خواست جمهوری اسلامی ایران عنوان كرد و افزود:‌ شكل‌گیری دولت جدید در عراق بر مبنای آرای اكثریت مردم و با مشاركت همه اقوام و گروه‌های سیاسی و مذهبی در آینده آن كشور تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.
وی تلاش اشغالگران را برای ایجاد اختلاف میان گروه‌ها و احزاب عراقی در شرایط كنونی پس از انتخابات ناشی از ترس آنها از حاكم شدن اراده مردم عراق خواند و تصریح كرد: اهداف اشغالگران با خواست مردم عراق در تضاد است و آنها تلاش خواهند كرد با تاثیرگذاری بر تحولات سیاسی آن كشور اهداف استعماری خود را بر دولت آینده تحمیل كنند.
حجت الاسلام المسلمین هاشمی رفسنجانی مهم‌ترین پیوند میان گروه‌های سیاسی عراق را اسلام عنوان و تصریح كرد: سرنوشت مردم عراق در گرو اتحاد مردم و گروه‌های سیاسی،‌مذهبی و قومی است و با هوشیاری باید توطئه‌های دشمنان را خنثی و اشغالگران را مجبور به تمكین از آرای مردم كنید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رعایت حقوق اقلیت در شرایط كنونی عراق توسط اكثریت را مهم خواند و گفت: ‌رای اكثریت آینده عراق را روشن كرده ولی باید تلاش كنید حقوق اقلیت نیز ضایع نشود.
در این دیدار حجت الاسلام سید مقتدی صدر وجود اشغالگران در عراق را برهم زننده امنیت این كشور عنوان كرد و گفت: نقض دموكراسی در عراق، وجود تجاوزگران است و دولت آینده باید برای این مسئله چاره اندیشی كند.
وی كمرنگ كردن نقش دین و فرهنگ مردم عراق را در اداره جامعه از اهداف متجاوزان عنوان كرد و گفت: ‌خواست مردم عراق اداره كشور بر اساس دین اسلام است.
حجت الاسلام سید مقتدی صدر در این دیدار از كمك‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای كاهش آلام مردم عراق تقدیر كرد و تحكیم مناسبات میان دو كشور را خواست دو ملت ایران و عراق عنوان كرد.