تبیان، دستیار زندگی
ند  در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گردهمایی یك روزه روحانیون طرح هجرت استان آذربایجان شرقی، دوشنبه سوم بهمن‌ماه در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد. ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیان طرح هجرت آذربایجان‌شرقی گرد هم آمدند

در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گردهمایی یك روزه روحانیون طرح هجرت استان آذربایجان شرقی، دوشنبه سوم بهمن‌ماه در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به نقل از رسا، در این مراسم معاون فرهنگی سازمان استان آذربایجان شرقی گفت: اخلاق و رفتار نیكو و مطابق با سیره ائمه اطهار (ع)، باید مبنای برخورد و طرز رفتار با جوانان قرار گیرد تا جوانان علاوه بر جذب شدن به مساجد، مجذوب ارزش‌های انسانی و معنوی ائمه اطهار (ع) شوند.
حجت‌الاسلام رقیمی لازمه كار تبلیغی در این برهه از زمان را مخاطب شناسی و آسیب شناسی رفتارهای همراه با افراط و تفریط و به روز بودن اطلاعات و دانش علما در زمینه‌های مختلف عنوان كرد و افزود: اگر آموزه‌های اسلامی به طور صحیح در جامعه نهادینه شوند بسیاری از مشكلات جامعه حل خواهد شد.
گفتنی است هم اكنون 117 نفر از روحانیون مبلغ در مناطق مختلف این استان در قالب طرح هجرت و روحانی مستقر به عنوان هادیان فعالیت‌های دینی، مذهبی و تبلیغی در حال فعالیت می‌باشند.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نمایشگاه كتاب دهه فجر و محرم در هشترود برگزار می‌شود.
این نمایشگاه با هداف گرامی‌داشت دهه فجر و عرضه كتاب‌های دینی و محصولات فرهنگی در محل مهد قرآن این شهرستان برپا می‌گردد.
برپایی نشست شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی و روحانیت، همچنین اعزام 121 مبلغ به روستاهای هشترود از دیگر برنامه‌های این شهرستان در آستانه دهه محرم می‌باشد.
گفتنی است شهرستان هشترود و روستاهای تابعه دارای 437 مسجد، 30 حسینیه و تكیه می‌باشند كه 57 هیأت حسینی كه دارای شناسنامه و كد شناسایی هستند در آن فعالیت می‌كنند.