تبیان، دستیار زندگی
ند   امروزه باید تمام جهان با افكار و اندیشه های امام خمینی''ره'' آشنا شوند. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام اعرافی با اشاره به برگزاری همایش سراسری اندیشه های قر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امروزه باید تمام جهان با افكار و اندیشه های امام خمینی آشنا شوند

امروزه باید تمام جهان با افكار و اندیشه های امام خمینی''ره'' آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام اعرافی با اشاره به برگزاری همایش سراسری اندیشه های قرآنی امام خمینی در ششم بهمن ماه سال جاری افزود: امام خمینی در ابعاد علمی، اخلاقی و عرفان، اجتماعی و سیاسی در جایگاه ممتاز قرار دارد كه متاسفانه امروزه در جامعه فقط از اندیشه های اجتماعی و سیاسی امام استفاده می شود.
وی هدف این همایش را شناخت ابعاد جدید اندیشه های تفسیر علوم قرانی، گسترش اندیشه ای قرآنی امام در حوزه و دانشگاه ها و موج آفرینی و حساسیت ایجاد كردن در بین طلاب ایرانی و خارجی و دانشگاهیان در اندیشه امام عنوان كرد و گفت: در این مورد بیش از 90 مقاله رسیده است كه 60 مقاله داخلی و 30 مقاله از طلاب غیرایرانی بوده است.
حجت الاسلام اعرافی تصریح كرد: با بررسی این مقالات توسط هیئت نظارت ده مقاله به عنوان ممتاز شناخته شده است كه یك مقاله مقام اول و 4 مقاله مقام دوم و 5 مقاله هم به صورت تشویقی از آنان تجلیل خواهد شد.
وی افزود: این همایش با سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح خواهد شد و در ادامه آیت الله سبحانی، آیت الله معرفت و حجت الاسلام سید حسن خمینی سخنرانی خواهند کرد.
حجت الاسلام اعرفی در پایان برگزار كنندگان این همایش را مدرسه عالی امام خمینی، دانشگاه قم، دانشکده علوم قرآنی، رادیو معارف، مرکز تحقیقات قرآن، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مرکز فرهنگ قرآن کریم، دفتر تبلیغات، مرکز تخصصی تفسیر حوزه، انجمن قرآن پژوهشی، مرکز تحقیقات قرآنی عنوان كرد.