تبیان، دستیار زندگی
استاندار تهران گفت: براساس گزارش اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی استان تهران به رتبه سوم رسیده است که در گزارش قبلی در رتبه دهم قرار داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمی:

رتبه سوم استان تهران در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

استاندار تهران گفت: براساس گزارش اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی استان تهران به رتبه سوم رسیده است که در گزارش قبلی در رتبه دهم قرار داشت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

هاشمی؛ استاندار تهران

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران با برنامه ریزی هایی دربخش های تسهیل در تولید و حمایت از صنایع تا جایی پیش رفته است كه استان تهران را در رتبه خوبی در میان سایر استان های كشور قرار داده است.

تشكیل جلسات ستاد تسهیل ورفع موانع تولید در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی طی دو سال اخیر موجب شده است در برخی از برنامه های اقتصاد مقاومتی استان تهران به عنوان الگوی كشوری قرار بگیرد تا جایی كه استاندار تهران در كارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی كه پاییز سال ٩٥ برگزار شد گفت:برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی استان منتظر ابلاغ برش استانی طرح نماندیم و مدیران استانی موظف شدند با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح های اقتصاد مقاومتی را ارایه دهند.

هاشمی به ایجاد کمیته ای 5 نفره برای نظارت بر برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه ها اشاره کرد و گفت:‌پس از تایید طرح های اقتصاد مقاومتی دستگاه های استان از سوی کمیته نظارت این طرح ها برای اجرا ابلاغ شد.

استاندار تهران عنوان کرد: دستگاه های استان تهران در سه سالی که از حضور ما در استانداری تهران می گذرد با وجود محدودیت های مالی با مدیریت بدون پول پیش رفته اند.

وی تصریح کرد:‌اجرای چارچوب های مشخص شده در دستگاه های استان موجب می شود در هر بخش، استان تهران به عنوان الگوی کشور شناخته شود.

هاشمی به اهمیت نقش مردم در پیشبرد برنامه ها نیز اشاره کرد و افزود:‌در هر بخشی که نقش اصلی را به مردم سپردیم موفق عمل کردیم.

استاندار تهران همچنین اوایل سال ٩٥ در یكی ازسفرهای خود به شهرستان ورامین در یك همایش با ارایه تعریفی از اقتصاد مقاومتی عنوان كرد:  برخی تصور می کردند که اقتصاد مقاومتی به این مفهوم است که دور کشور را دیوار بکشیم و با کشوری رابطه نداشته باشیم در صورتی که اقتصاد مقاومتی به این مفهوم است که ضمن اتکا به توانمندی های داخلی، چشم به بیرون داشته و با جهان تعامل پایا پای داشته باشیم.

وی گفت: امروز همه ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید با اعتماد به توانمندی های خود و استفاده صحیح از مردم به عنوان مهمترین ثروت ملی و اعتماد به آنان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم.