تبیان، دستیار زندگی
شت  مسؤول مركز خبر حوزه‌های علمیه صبح دوشنبه در آیین گشایش این مركز خبر گفت: در فضای كنونی فرهنگی جهان، اگر حوزه‌ها بخواهند حرفی داشته باشند قطعاً نیازمند یك رسانه قوی خبری در جهان است. به گزارش خبرنگار  تبیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه تا چندی پیش، حتی رسانه‌های كوچك و محلی را هم در اختیار نداشت

مسؤول مركز خبر حوزه‌های علمیه صبح دوشنبه در آیین گشایش این مركز خبر گفت: در فضای كنونی فرهنگی جهان، اگر حوزه‌ها بخواهند حرفی داشته باشند قطعاً نیازمند یك رسانه قوی خبری در جهان است.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام مولایی در این مراسم با اعلام این مطلب اظهار داشت: فاجعه این‌جاست كه حوزه رسانه‌های كوچك، محلی و محدود را هم تا چند سال پیش در اختیار نداشت. صدا و سیما خدماتی را به حوزه انجام می‌دهد، ولی از نظر اطلاع‌رسانی با یك فاجعه بزرگ روبرو هستیم.
وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه به عنوان پرچم‌دار مكتب اهل بیت(ع) است، لذا اطلاع رسانی به عنوان وظیفه‌ای خطیر برعهده ماست و حوزه باید بیش از گذشته به این امر بپردازد.
مدیر مسؤول نشریه افق حوزه با ارایه گزارشی از عملكرد این نشریه در سال‌های فعالیت خود افزود: افق حوزه در طول انتشار خود نزدیك به ششصد هزار نسخه از معارف اهل بیت (ع) و خبرهای جدید فرهنگی و علمی حوزه را در اختیار مخاطبان قرار داده است.
وی هفته‌نامه شدن نشریه افق حوزه و تأسیس مركز خبر حوزه‌های علمیه را از مهم‌ترین اقدامات مركز مدیریت حوزه علمیه قم در جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبان اعلام كرد و گفت: یكی از خلأهای اطلاع‌رسانی حوزه عدم ارسال اخبار حوزه برای عموم مخاطبان بود. از این رو نیازمند سامانه‌ای بودیم كه اخبار حوزه را جمع‌آوری و منعكس كند و تقریباً می‌توان گفت انعكاس اخبار حوزه‌ها در رسانه‌ها نیمه تعطیل بود.
وی اضافه كرد: ‌وظیفه مركز خبر حوزه‌های علمیه انعكاس اخبار حوزه‌ها به رسانه‌های جامعه است و امیدواریم در آینده بتوانیم با كسب تجربه بیشتر خبرگزاری رسمی حوزه را تأسیس كنیم.