تبیان، دستیار زندگی
وجود افرادی که نقش مسئول را در یک دوره آموزشی دارند می تواند به کاربران دلگرمی دهد که کسی هست که بتواند در مواقع ضروری به آن ها یاری رساند…
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (2)

وجود افرادی که نقش مسئول را در یک دوره آموزشی دارند می تواند به کاربران دلگرمی دهد که کسی هست که بتواند در مواقع ضروری به آن ها یاری رساند...

قطعا در دوره های آموزشی آنلاین ارتباط افراد بسیار موثرتر از ارتباط با اتوماسیون ایمیل، اعلان های کامپیوتری و ... می تواند دوره را رهبری کند. وجود افرادی که نقش مسئول در یک دوره را دارند می توانند به کاربران دلگرمی دهند که فردی وجود دارد که بتواند در مواقع ضروری به آن ها یاری رساند. در کنار وجود افراد مسلط به کار، داشتن برنامه هایی که با سیستم آموزشی شما همگام باشد نیز در کامل کردن دوره توسط مخاطبان بسیار موثر خواهد بود.

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (2)

در دنیای امروزی، شرکت ها به طور روزافزونی با چالش ها و مخاطرات جدیدی رو به رو هستند. از طرفی در کنار این مشکلات، مدیران در تلاش هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف و برنامه ریزی های خود دست یابند. یکی از منابع مهم و اصلی در جهت برآورده کردن نیاز سازمان ها گسترش فرهنگ آموزش و یادگیری در بین کارمندان در جهت افزایش کارایی و اثربخشی کل مجموعه می باشد.

در قسمت قبل به دو مورد استفاده از اتوماسیون ایمیل و موبایل اشاره شد. همه ما از تکنولوژی گوشی های هوشمند استفاده می کنیم. اینکه با یک موبایل بتوانید از قابلیت های مختلف استفاده کنید می تواند در یادگیری شما نیز تاثیرگذار باشد اگر شرکت ها دوره های خود را مبتنی بر این تکنولوژی ها ارائه دهنده قطعا موفق تر خواهند بود.

1. فردی را به عنوان مسئول در نظر بگیرید.

تمام کار خود را به اعلان ها و ایمیل ها واگذار نکنید چرا که افراد می دانند که تمامی پیگیری های صورت  گرفته توسط این تکنولوژی ها به صورت اتوماتیک است و فرد آن ها را به دلیل مشغله و ... جدی نخواهد گرفت. در این نوع موارد راه حل، در نظر گرفتن یک مسئول است. اینکه فردی وظایف افراد را به آن ها یادآوری کند می تواند موضوع را برای کاربر، شخصی تر جلوه دهد. به عبارت دیگر داشتن مشاورهای یادگیری در پلتفرم های آموزش الکترونیک می تواند در اتمام دوره آموزشی بسیار مفید باشد.

وظیفه مشاور در دوره های آموزشی پیگیری تکالیف افراد است، حال این امر می تواند از طریق تماس صوتی یا ایمیل باشد. این واقعیت که کاربران احساس کنند در طرف دیگر قضیه یک فرد واقعی قرار دارد مطمئنا بر عملکرد آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

کاربران باید بدانند که این مشاوره یک فرد واقعی بوده و به صورت خاص برای آن ها اختصاص داده شده است. وظیفه مشاور این است که تکالیف افراد را پیگیری کرده حال این کار می تواند از طریق تماس صوتی یا ایمیل باشد. این واقعیت که کاربران احساس کنند در طرف دیگر قضیه یک فرد واقعی قرار دارد مطمئنا بر عملکرد آن ها تاثیرگذار خواهد بود. این نظارت ها می تواند تعامل بین افراد را بالا ببرد و در حقیقت در تکمیل دوره نتیجه مطلوبی را خواهد داشت.

2. یک نرم افزار برای سیستم آموزش الکترونیک خود ایجاد کنید.

تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران گوشی های همراه در ایالت متحده زمان زیادی را صرف برنامه های گوشی خود و کار کردن با آن ها می کنند. (می توان گفت که آمار حدودی کار با برنامه های کاربردی گوشی 88% بوده و تنها 12% استفاده از موبایل ها مربوط به برقراری تماس های صوتی است).

در حالت کلی می توان گفت در دنیای امروزی که افراد در حال تبدیل شدن به کاربران موبایلی هستند شما می بایست برای سیستم های آموزشی الکترونیکی خود روش های موبایلی را در اولویت قرار دهید. حتما تعجب می کنید اگر بدانید که بر طبق آمار تنها 18% از شرکت ها سیستم آموزشی خود را مبتنی بر موبایل ارائه می دهند. اگر برنامه ای همگام با سیستم آموزش آنلاین خود ندارید بهتر است که از حال به فکر آن باشید تا کاربران بتوانند از طریق آن به برنامه های شما وارد شده و به طور مستقیم از آن ها استفاده کنند.

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (2)

به عبارت دیگر می توان گفت یادگیری الکترونیکی در حقیقت استفاده سیستماتیک از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و یادگیری است که به عبارت دیگر بکارگیری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مانند موبایل، ایمیل و ... می تواند در بهبود کیفیت یادگیری تاثیر بسزایی داشته باشد. شما می توانید تسهیلاتی را برای دسترسی آسان به منابع و خدمات آموزشی در نظر بگیرید و با فراهم کردن ساز و کارهایی مانند تعامل و همکاری از راه دور، کاربران را در انجام تکالیف و رسیدن به اهدافشان حمایت کنید. در این صورت محیط یادگیری الکترونیکی با بهره گیری از فناوری ها و رسانه های دیجیتالی برای عرضه، حمایت و بهینه سازی تدریس و یادگیری بهتر پدید می آید و از محیط های یادگیری سنتی متمایز می شود. در صورتی که مدیران دوره بتوانند با استفاده از اندیشه های خلاقانه، سیستم آموزشی خود را طراحی کنند مطمئنا پتانسیل هایی همچون یادگیری محوری و فعال بودن یادگیرنده در محیط های الکترونیکی تحقق خواهد یافت.

منابع:

9 Tips To Integrate Leaderboards In Online Training" Christopher Pappas"

www.elearningindustry.com

5 Leaderboard Mistakes To Avoid

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی