تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در دیدار با «آندریاس بشته» رییس موسسه دینی سنت گابریل اتریش گفت:اتریش الگوی خوب و قابل احترامی برای كشورهای غربی در تعامل با مسلمانان است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل&nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتریش الگوی خوبی برای غرب در همكاری با مسلمانان است

رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در دیدار با «آندریاس بشته» رییس موسسه دینی سنت گابریل اتریش گفت:اتریش الگوی خوب و قابل احترامی برای كشورهای غربی در تعامل با مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت حجت الاسلام  محمدی عراقی در این دیدار، با اشاره به وجود فرهنگ مادی و سودپرستی در جهان كنونی، نقش علمای دینی را درایجاد روح معنوی در جامعه بسیار با اهمیت توصیف كرد.
وی از افزایش حساسیت‌های دینی به شكل منفی درجهان بویژه‌منطقه خاورمیانه اظهار تاسف كرد و یادآورشد: این امر مومنان ادیان الهی به خصوص اسلام و مسیحیت را به شدت رنج می‌دهد.
حجت الاسلام محمدی عراقی، با محكوم كردن توهین‌های دو روزنامه دانماركی و سوئدی به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) افزود: رهبران دینی باید در گفت‌وگوهای خود اهانت به مقدسات مردم را محكوم كنند، زیرا چنین اقداماتی احساسات دینی مردم را خدشه دار می‌كند.
پروفسور آندریاس بشته، رییس موسسه دینی سنت گابریل اتریش در این دیدار گفت: همزیستی مسلمانان و مسیحیان در اتریش تاریخ و گذشته طولانی دارد.
وی با اشاره به اینكه باید با تفاهم دینی شرایطی را ایجاد كنیم تا به تساوی حقوق انسان‌ها برسیم، خاطرنشان كرد: تا زمانی كه به یك انسان از بالا به پایین نگاه می‌شود، گفت و گو معنا ندارد.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی اظهارداشت: جهان آینده به سمتی حركت می‌كند كه همه ما یك اجتماع شویم كه این امر به یك روند فراگیر نیازمند است.
پروفسور بشته در این دیدار از حجت الاسلام محمدی عراقی برای شركت در پنجمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت كه به زودی در اتریش برگزار می‌شود، دعوت كرد.