تبیان، دستیار زندگی
ست  مدیر حوزه علمیه قم دوشنبه صبح در مراسم افتتاحیه مركز خبر حوزه‌های علمیه، حوزه امروز را نیازمند یك شبكه ماهواره‌ای برای رساندن پیام خود به جهان ارزیابی كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حجت‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه نیازمند یك شبكه ماهواره‌ای برای رساندن پیام رسای دین و‌ مراجع به جهانیان است

مدیر حوزه علمیه قم دوشنبه صبح در مراسم افتتاحیه مركز خبر حوزه‌های علمیه، حوزه امروز را نیازمند یك شبكه ماهواره‌ای برای رساندن پیام خود به جهان ارزیابی كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسینی بوشهری در این مراسم راه‌اندازی مركز خبر حوزه‌های علمیه را ثمره حوزه علمیه قم عنوان كرد و اظهار داشت: این مركز خبر همراه با رشد و بالندگی خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت خبر گفت: خبر و روایت ریشه در تمدن امت‌ها دارد. هنگامی كه تمدن و فرهنگ ملتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم آن چیزی كه موجب پویایی، بالندگی و رشد آن شده است نوع ارتباط آن جامعه با جوامع دیگر و كسب اطلاعات و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و دیگران است.
مدیر حوزه علمیه قم حادثه غدیر و اقدامات رسول خدا حضرت محمد (ص) را به نوعی اطلاع‌رسانی و خبر رسالت خود عنوان كرد و افزود: پیامبر اكرم (ص) همه اقوام را در یك‌جا جمع كرد و پس از اطلاع‌رسانی به آن‌ها هر كدام به نقطه‌ای رفتند تا پیام ولایت امیر مومنان علی (ع) را به جهان اسلام منتقل كنند. در اینجا نقش روایت‌گری و خبر در حادثه غدیر نیز مشخص می‌شود. زیرا شاهد عنصر خبر رسانی در غدیر هستیم.
وی اضافه كرد: ما هم در هر عصر و شرایطی نیازمند هستیم یك جبهه خبری قوی را برای انتقال پیام حق خود به دیگران راه‌اندازی كنیم. امروز حوزه‌های علمیه ما وظیفه انبیای الهی، شخص رسول الله (ص) و امامان معصوم (ع) را ایفا می‌كنند و بار سنگین اطلاع‌رسانی اسلامی را به دورترین نقاط جهان برعهده دارند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رسالت و پیام حوزه را هم طلاب و هم رسانه‌های مكتوب باید به جهان منتقل كنند. امروز به شبكه ماهواره‌ای كه پیام رسای حوزه، دین،‌ مراجع و فضلا را به جهانیان منتقل كند نیازمند هستیم.