تبیان، دستیار زندگی
ست   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاكید كرد: یكی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برهم زدن نظام دو قطبی جهان بر مبنای لیبرالیستی و ماتریالیستی و ایجاد حاكمیت الهی بود كه احیای اسلام ناب محمدی (ص) را موج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهادینه كردن حاكمیت ارزش‌های اسلامی در جامعه مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاكید كرد: یكی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برهم زدن نظام دو قطبی جهان بر مبنای لیبرالیستی و ماتریالیستی و ایجاد حاكمیت الهی بود كه احیای اسلام ناب محمدی (ص) را موجب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، حجت الاسلام علی سعیدی كه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، از انقلاب اسلامی به عنوان یكی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های دهه دوم هزاره دوم میلادی یاد كرد و گفت: در دهه دوم هزاره دوم میلادی سه انقلاب بزرگ یعنی انقلاب كبیر فرانسه، انقلاب 1917 شوروی و انقلاب اسلامی ایران رخ داد كه دو انقلاب اولی مبتنی بر مادیات شكل گرفت ولی انقلاب اسلامی با الگوی نوین یعنی تكیه بر مكتب پایه‌ریزی شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه انقلاب اسلامی منشأ تحول فكری در سطح جهان شده است گفت: یكمین مرحله انقلاب اسلامی تحول فكری و اعتقادی بود كه حضرت امام راحل (ع) توانستند افكار ملت ایران را تغییر دهند تا بر ضد رژیم طاغوت قیام كنند و امروز این تحول فكری در سطح جهانی تاثیرگذار شده به طوری كه ملت فلسطین با الهام از انقلاب اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌كنند و یا در عراق اصولگرایان در انتخابات به پیروزی می‌رسند كه همه اینها از بركات انقلاب اسلامی است.
وی افزود: انقلاب اسلامی توانست اسلام را با تفكر شیعی در دنیا احیا كند و با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد خیزش‌های اسلامی در كشورهای مختلف بوده‌ایم. هدف انقلاب اسلامی در ایران پس از تغییر رژیم طاغوت و استقرار نظام اسلامی، اجرای احكام اسلامی در جامعه بود.
حجت الاسلام سعیدی همچنین به چالش‌های انقلاب اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: یكی از چالش‌های اساسی انقلاب اسلامی تحول نظام اداری است به گونه‌ای كه مدیران نظام اسلامی باید از بالاترین رده تا جزیی‌ترین آنها علاوه بر دینداری، دین مدار هم باشند و معتقد به این باشند كه اسلام در همه عرصه‌ها برنامه جامع و كامل برای اداره زندگی انسان‌ها دارد.
وی گفت: یكی از سخت‌ترین مراحل انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی و حاكمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی در جامعه است كه متاسفانه در برخی موارد نتوانسته‌ایم موفق باشیم به گونه‌ای كه اكنون مساله ازدواج و مهریه در جامعه ما به صورتی درآمده است كه با فرهنگ دینی سازگاری ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالش فكری را یكی دیگر از چالش‌های انقلاب اسلامی یاد كرد و اظهار داشت: امروز با تداخل اندیشه لیبرالیستی با حكومت دینی ناب مواجه هستیم و مرز بین اندیشه توحیدی ناب و اندیشه لیبرالیستی مشخص نیست و حتی برخی مدیران رده بالا با اندیشه سكولاریستی در پست‌های مدیریتی حضور داشتند.
وی گفت: چالش دیگر انقلاب اسلامی، چالش ساختاری است به طوری كه ساختار اجرایی كشور كشش قانون اساسی را ندارد.
وی با بیان اینكه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سیستم اجرایی مناسبی ندارد گفت: اكنون با گذشت 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز زمینه تحقق اصل هشتم قانون اساسی فراهم نشده است.
حجت الاسلام سعیدی یادآور شد: نظام برنامه‌ریزی ما نتوانسته است بین معیشت مردم و معنویت تلفیق ایجاد كند، به عنوان مثال برای بخش ورزش برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد ولی برای بخش‌هایی كه متولی امور دینی است هیچ‌گونه برنامه‌ریزی صورت نمی‌گیرد.
وی چالش دیگر پیش روی انقلاب اسلامی را چالش اجتماعی یاد كرد و گفت: امروز برای جلوگیری از گسست ارتباط بین نسل‌ سوم با نسل‌های اول و دوم نیازمند استانداردهای سازمانی و كاربردی هستیم تا مدل رفتار و اندیشه انقلابیون را به نسل‌های بعدی منتقل كند.
وی افزود: چالش دیگر انقلاب اسلامی چالش كارآمدی نظام در برابر جهانی‌سازی قدرت‌های سلطه‌گر است كه باید آمادگی كامل برای مقابله با هجمه‌ها را داشته باشیم.
وی همچنین به فرصت‌های انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت:جامعه جوان، مستعد، تحصیل كرده، رهبری و ولایت فقیه مقتدر و مسلط بر اوضاع، پشتوانه مالی قوی و تمركز قدرت در دست اصولگرایان از فرصت‌هایی است كه می‌توان با استفاده از این فرصت‌ها اهداف انقلاب اسلامی را پیش برد.
حجت الاسلام سعیدی در پاسخ بر پرسشی در خصوص نقش سپاه در مدیریت كشور گفت: در خصوص سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی باید به دو نكته توجه كرد، اول اینكه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سپاه نباید وارد جریان‌های سیاسی شود و دوم اینكه سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد.
وی گفت: امروز هشت هزار هادی سیاسی در سپاه شبكه گسترده تولید فكر و اندیشه می‌باشد.
وی در مورد استراتژی دولت در قبال جهانی‌سازی گفت:برخورد انفعالی در برابر جهانی‌سازی قدرت‌های سلطه‌گر خطرناك است و با استراتژی فعال می‌توان این چالش را پشت سر گذاشت. استراتژی دولت احمدی‌نژاد خروج از انفعال و اتخاذ دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی است.