تبیان، دستیار زندگی
ود همایش سراسری اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره) با هدف بررسی آراء، اندیشه ها و نظرات امام راحل، پنجشنبه 6 بهمن ماه در قم برگزار می شود. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در قم، همایش سراسری اندیشه ‌های قرآنی ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش"اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره)" برگزار می شود

همایش سراسری اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره) با هدف بررسی آراء، اندیشه ها و نظرات امام راحل، پنجشنبه 6 بهمن ماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در قم، همایش سراسری اندیشه ‌های قرآنی امام خمینی(ره) از سوی مرکز جهانی علوم اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، با همکاری گروهی از مراکز علمی و قرآنی کشور در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می ‌شود.

در این همایش یکروزه آیت ‌الله معرفت، آیت‌ الله سبحانی و حجت الاسلام سیدحسن خمینی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در میزگرد علمی که با حضور اساتید و پژوهشگران قرآن برگزار می ‌شود، آراء و اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار می گیرد .

تاکنون بیش از 60 مقاله از اساتید هیئت علمی حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب ایرانی وغیر ایرانی به دبیرخانه همایش رسیده است.

همایش فوق در چهار محور اصلی طراحی شده است . تفسیر، علوم قرآنی، مبانی قرآنی و معارف و جلوه های قرآن ، چهار محور فوق اعلام شده است که هر یک زیر مجموعه های خاصی را شامل می شوند.

چیستی تفسیر قرآن، بررسی تفسیر عرفانی قرآن، نسخ قرآن از دیدگاه امام و دیگران، قرآن و مستشرقان، مبانی قرآنی انقلاب اسلامی، مبانی قرآنی ظلم ستیزی، مبانی قرآنی سیاست، نقش آیات در مبانی اصولی امام، ارتباط قرآن و اهل بیت (ع)، نقش قرآن در جامعه، اخلاق در قرآن و معارف قرآن در دیوان شعر امام  از جمله موضوعات محورهای اصلی همایش سراسری اندیشه های قرآنی امام خمینی (ره) است .