تبیان، دستیار زندگی
ید  رسا، سرویس فرهنگی ـ سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در آستانه ماه محرم 1427 همایش یك روزه آسیب شناسی تبلیغ در شیراز با حضور مبلغان سطح این استان برگزار كرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سخنان شرك‌آلود برخی مداحان جلوگیری كنید

رسا، سرویس فرهنگی ـ سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در آستانه ماه محرم 1427 همایش یك روزه آسیب شناسی تبلیغ در شیراز با حضور مبلغان سطح این استان برگزار كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، در این مراسم آیت الله محی الدین حائری شیرازی گفت: برای مردم درباره ایمان به انداره كافی صحبت شده، اما اینكه چه حرف‌ها و چه اعمالی شرك است كمتر گفته شده كه باید علما و روحانیان بیشتر در این خصوص حرف بزنند و مصادیق شرك را به مردم بگویند.
وی افزود: سراسر قرآن شرح توحید و یكتا پرستی است و ریشه آن همه در كلمه لااله‌الاالله است.
امام جمعه شیراز گفت: كاری كه اشقیای كربلا كردند شرك بود، شما روحانیان و علما كه در ایام محرم برای تبلیغ می‌روید این نكته را در نظر داشته باشید كه در دوران بنی امیه هر كس درباره ثواب نماز و روزه صحبت می‌كرد با او كاری نداشتند، شما برای بنی امیه كار نكنید، بروید و شرك را برای مردم تشریح كنید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از اشعار و سخنان برخی از مداحان اهل بیت (ع) خطاب به روحانیان گفت: دقت كنید كه در مداحی‌های مداحان در مجالس شما، سخن شرك آلود نباشد و اگر چنین مطالبی مشاهده كردید باید با این‌گونه اشعار و سخنان مقابله كنید.
آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: از اینكه ممكن است مردم به شما بدبین شوند، نترسید و حرف‌تان را بزنید، اگر شما سكوت كنید مردم هم مشرك می‌شوند.
وی گفت: توحید یعنی اینكه حرف حق را بزنید و اگر كسی حرف ناروا زد به او اعتراض كنید.