تبیان، دستیار زندگی
ند آیین عمامه‌گذاری ‪ ۶۶‬طلبه حوزه‌های علمیه شهرهای اهواز و مسجدسلیمان روز پنج شنبه توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز درمسجد جزایری این شهر برگزار شد. به گزارش تبیان به نقل از ایرنا این طلبه‌ها درحوزه‌های علمیه دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۶۶‬طلبه حوزه‌های علمیه خوزستان معمم شدند

آیین عمامه‌گذاری ‪ ۶۶‬طلبه حوزه‌های علمیه شهرهای اهواز و مسجدسلیمان روز پنج شنبه توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز درمسجد جزایری این شهر برگزار شد.

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا این طلبه‌ها درحوزه‌های علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی، امام صادق(ع)، حوزه علمیه مسجدسلیمان، حضرت ولی عصر(عج)، مدرسه الامام خمینی(ره) و حوزه علمیه سفیران استان خوزستان مشغول به تحصیل بوده‌اند.

دراین آیین امام جمعه موقت تهران گفت: روحانیت اصیل، خود را فدا كردند تا دین و مكتب محفوظ بماند و در عرصه سیاسی، استقلال ایران مدیون روحانیت است.

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی بابیان اینكه انسان منهای دین، مرده زنده نماست افزود: دین گوهر سعادت انسان است كه با آن، جهت و معنا پیدا كرده و تفسیر درست زندگی را می‌فهمد.

وی به فرموده حضرت علی(ع) اشاره و اضافه كرد:این حضرت می‌فرماید "دین، زندگی و مایه عزت است" كه با دین، آدم می‌فهمد زندگی چیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینكه دین نیاز به پاسداری دارد گفت: پاسدار دین، غدیر و حضرت امیرالمومنین(ع) است.

خاتمی، دین منهای امامت را ناقص دانست وافزود: در روز غدیر دین كامل شد ودین منهای علی(ع) دین موردپسند خداوند نیست بلكه خداوند دینی رامی پسندد كه حضرت علی(ع) و یاران و فرزندان معصومش در راس آن باشند.

وی گفت: جریان روحانیت، جریانی در راستای غدیر خم است و هدفی كه پیامبر اكرم(ص) ازانتصاب امیرالمومنین(ع) دنبال كرد همان هدف راكه همانا پاسداری از دین است، روحانیت اصیل اسلام و شیعه دنبال می‌كند.

این مدرس حوزه علمیه قم اضافه كرد: اگر نامی از دین و مكتب باقی مانده، تردید نكنید كه نقش اول در این عرصه را روحانیت فداكار اسلام داشته و در سختترین شرایط از كیان اسلام دفاع كردند.

امام جمعه موقت تهران از امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان منجی ایران اسلامی یادكرد وگفت: دشمنان اسلام در صدد برده كردن ایران بودند اما امام خمینی(ره) كه فرزندی از فرزندان روحانیت و افتخار آنان است كشور را نجات داد و در این ظلمتكده كه تزهای مادی و غربی را می‌شناختند، اسلام را معرفی و بر مسند نشاند.

وی بابیان اینكه خوزستان ازاستانهای طلبه خیز كشور است، افزود: اهواز افتخار این را دارد كه روزی كانون نشر معارف دینی بوده است.

خاتمی، خطاب به معممین در این آیین اظهار داشت: این لباس، لباسی معمولی نیست بلكه افتخاری است كه پیشینه تلاشهای یكصدساله روحانیت را با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز نیز در این آیین با اشاره به اهمیت تربیت طلاب افزود: فضاهای موجود آموزشی دراین زمینه كافی نیست و توجه ویژه ای برای ایجاد و ساخت حوزه‌های علمیه در اهواز می‌طلبد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، بابیان اینكه حوزه‌های علمیه متعلق به امام زمان(عج) است، گفت: طلاب مفتخرند كه سربازان این حضرت هستند.

وی، خطاب به طلاب حاضر درمحل گفت: قدر عمامه را بدانید كه از پیامبر اكرم (ص) بوده و لباس سرافرازی امام زمان (عج) است.

جزایری همچنین با اشاره به احادیثی در باب عید غدیر كه در آنها مظلوم العیاد خوانده شده افزود:این عید متعلق به امیرالمومنین (ع) است زیرا كه مورد ظلم واقع شده است.

دراین آیین، جمعی از مسوولان استانی و مدعوین ازجمله دكتر تیجانی سماوی، مستبصر جهان شیعه و اسلام شناس تونسی حضور داشتند