تبیان، دستیار زندگی
«جایزه باروت خیس» جایزه ای نمادین است که از سال ۱۳۹۱ به بعد، هرساله در موسم راهیان نور به منفورترین شخصیت سال تعلق می گیرد که پنجمین جایزه باروت خیس امسال به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باروت برای ترامپ خیس شد

«جایزه باروت خیس» جایزه‌ای نمادین است که از سال ۱۳۹۱ به بعد، هرساله در موسم راهیان‌نور به منفورترین شخصیت سال تعلق می‌گیرد که پنجمین جایزه باروت خیس امسال به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رسید.

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
باروت برای ترامپ خیس شد

باروت خیس نام جشنواره‌ای بین‌المللی است که جایزه آن به کسانی اهدا می‌شود که ناخواسته قدمی درراه افشاگری رفتار غیرانسانی خود برمی‌دارند و همگان را از نیت شوم خود و دشمنی‌هایشان علیه ملت ایران آگاه خواهند کرد.
در جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین‌نور که در خرمشهر اجرا می‌شود برنده جشنواره باروت خیس سال ۱۳۹۵ معرفی شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به علت سیاست‌های ضد ایرانی و دشمنی خود با مردم ایران پنجمین جایزه باروت خیس را به خود اختصاص داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، سیاستمدار زن آمریکایی و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سه نامزد منتخب‌شده برای دریافت پنجمین جایزه بین‌المللی باروت خیس بودند

جایزه باروت خیس هرساله به شرورترین و ضد ایرانی‌ترین مقام کشورهای جهان تعلق می‌گیرد که امسال به رئیس‌جمهور آمریکا رسید.
برنده این جایزه به دست سید ناصر موسوی پدر سه تن از شهدای گلگون‌کفن استان خوزستان مشخص شد.
جایزه باروت خیس از سوی نماینده پست ایران از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است برای ترامپ ارسال می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، سیاستمدار زن آمریکایی و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سه نامزد منتخب‌شده برای دریافت پنجمین جایزه بین‌المللی باروت خیس بودند.
گفتنی است تاکنون چهار باروت اهداشده است که افتخار اولین آن به میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا تعلق گرفت.

میشل اوباما اولین باروت را خیس کرد

سال ۱۳۹۱ فیلمی ضد ایرانی آرگو با تلاش‌های همسر رئیس‌جمهور آمریکا موفق شد، جایزه اسکار سال را از آن خود کند. اگرچه این موضوع باعث شد تا سیاسی بودن جایزه اسکار بیش‌ازپیش بر همگان ثابت شود، اما سیاه نمایی موجود در آن، ناراحتی مردم ایران و علاقه‌مندان به انقلاب را همراه داشت.
تلاش‌های میشل اوباما باعث شد که کنگره باروت خیس جایزه این جشنواره را به وی اهدا کند. شاید به‌جرئت بتوان گفت که اگر جمهوری اسلامی می‌خواست به دنیا اثبات کند که جایزه اسکار سیاسی است، باید میلیاردها دلار برای این هدف خود سرمایه‌گذاری می‌کرد. البته میشل اوباما با تلاش‌های خود جهت اهدا این جایزه به فیلم ضد ایرانی آرگو به‌خوبی سیاسی بودن این جایزه را به همه اثبات کرد.

دومین باروت به خاطر قربانیان جنگ خیس شد

هیئت‌داوران دومین جایزه بین‌المللی باروت خیس ضمن انتشار بیانیه‌ای، خانم «تاریا کرونبرگ»، رئیس هیئت پارلمان فرمایشی اروپا و خانم «کاترین مارگریت اشتون» نماینده دربار رژیم سلطنتی انگلیس در اتحادیه اروپا را دریافت‌کننده جایزه بین‌المللی باروت خیس معرفی کردند.
هیئت‌داوران جایزه باروت خیس با احترام به ارواح 143 میلیون نفر قربانیان دو جنگ جهانی که به دست رژیم‌های اروپایی به راه افتاد و با درود به میلیون‌ها قربانی جنایت، تجاوز و وحشیگری رژیم‌های اروپایی در قتل و غارت کشورهای آفریقا، آمریکا و آسیا اقیانوسیه و شهدایی که هرروزه در افغانستان و آفریقای مرکزی به دست عوامل اتحادیه استعماری اروپا به شهادت می‌رسند تندیس و جایزه ویژه باروت خیس را به این دو تن اهدا می‌کند.

سومین باروت را احمق‌ترین سیاست‌مدار خیس کرد

سومین جایزه بین‌المللی باروت خیس در سال ۹۳ نیز به مانوئل والس نخست‌وزیر سابق فرانسه به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی رسید چراکه این کشور درحالی‌که ادعا دارند در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود دارد اما با توهین به مقدسات اسلامی، نشان دادند که آزادی اندیشه در غرب وجود ندارد.
تندیس سومین جایزه بین‌المللی باروت خیس به مانوئل والس «نخست‌وزیر فرانسه» به‌عنوان احمق‌ترین سیاستمدار سال، اهدا شد.
نخست‌وزیر فرانسه به‌عنوان کاندید نهایی سومین جایزه بین‌المللی باروت خیس به خاطر علت افشای دشمنی‌شان با ایران مفتخر شد؛ غربی‌ها در دنیا طوری وانمود می‌کنند که دشمنی‌شان با ایران به دلیل مسئله حقوق بشر و به گفته خودشان سلاح‌های هسته‌ای اما نخست‌وزیر فرانسه با حمایتش از کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم (ص) راز دشمنی‌شان را با پیامبر اکرم (ص) را برملا ساخت و نشان داد مخالف اسلام و عدالت هستند.
نخست‌وزیر فرانسه با در دست گرفتن کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) نشان داد که با اهداف اسلام مخالف است، چراکه ندای اسلام ناب محمدی مقابله باکسانی است که اموال دیگران را به غارت می‌برند و عدالت را برقرار نمی‌کنند.

وقتی هنر باروت را خیس کرد

چهارمین جایزه باروت خیس با آرای مردمی به «چریل بون ایساکس» رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار به دلیل حذف فرمایشی فیلم محمد رسول‌الله (ص) از گردونه رقابت‌های اسکار رسید. در این آیین جایزه باروت خیس به خانم «چریل بون ایساکس» رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار به دلیل حذف فرمایشی فیلم محمد رسول‌الله (ص) از گردونه رقابت‌های اسکار رسید. این انتخاب توسط مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و در ۱۸ استان برگزار شد که ۶۳ درصد مردم این خانم را لایق این جایزه دانستند.


منابع: خبرگزاری: تسنیم/دانا/فارس، وب‌سایت کوله‌بار