تبیان، دستیار زندگی
برخی اصلاح طلبان هم بر این عقیده اند که ؛ دولت برای تحقق وعده های خود به مردم ، تلاش کرده است اما به چهار سال دیگر نیاز دارد تا برنامه های خود را کامل کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا اصلاح طلبان روحانی را انتخاب کردند؟

برخی اصلاح طلبان هم بر این عقیده اند که ؛ دولت برای تحقق وعده‌های خود به مردم ، تلاش کرده است اما به چهار سال دیگر نیاز دارد تا برنامه ‌های خود را کامل کند.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

چرا اصلاح طلبان روحانی را انتخاب کردند؟

"روحانی ، تنها گزینه ی اصلاح طلبان" ، "گزینه های پوششی اصلاح طلبان" ، "اجماع بر سر روحانی" و ... . اصلاح طلبان و اعتدالیون همواره بر دو دوره ای شدن دکتر حسن روحانی تاکید داشته و دارند ، اما به راستی چرا این جریان ها تمام تلاش خود را برای ادامه ریاست دکتر روحانی به کار گرفته اند.

حمایت همه جانبه از روحانی

"محمود صادقی" درباره دلایل به اجماع رسیدن مجدد گروه‌های اصلاح طلب در حمایت از روحانی اظهار کرد : پیرو بحث هایی که در جلسات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مطرح شده بود ، در جلسه اخیر نیز مباحثی مطرح و دیدگاه های مختلف ارائه شد. بعضی از اعضا بر عملکرد مطلوب دولت روحانی به ویژه در حوزه هایی مانند سیاست خارجی ، توافق هسته ای و برجام به دلیل اهمیت این موضوعات و نیز ثبات در اقتصاد ، کاهش نرخ تورم و رشدی که در برخی حوزه ها بخصوص در کشاورزی اتفاق افتاده بود، تاکید داشتند.

تصمیم اصلاح ‌طلبان برای حمایت از روحانی بدین معنا نیست که کسانی در جریان اصلاح ‌طلب که احساس آمادگی می‌ کنند ، از حضور در انتخابات منع شوند.

در عین حال برخی از اعضا خیلی صریح و جدی نقدهای خود را به آقای روحانی مطرح کردند ، یکی از انتقادها این بود که در تیم اقتصادی ایشان هماهنگی مطلوبی وجود نداشته و مباحثی مانند میانگین سنی کابینه مطرح است لذا لزوم تحول در دور بعدی، جوان گرا شدن ، با نشاط تر شدن تیم دولت و موضوعاتی مانند اشتغال و معیشت نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه سه گزینه نسبت به اعلام حمایت از آقای روحانی مطرح شد ، اظهار کرد : یکی از گزینه ها این بود که اعلام نظر به دیدار کل اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با روحانی موکول شود و براساس صحبت ها و قول و قرارهایی که گذاشته می شود اعلام حمایت صورت گیرد. گزینه دیگر این بود که اعلام حمایت از ایشان تا زمان ثبت نام کاندیداها به تعویق افتد و گزینه سوم هم این بود که پس از جلسه رأی گیری شده و براساس آن اعلام حمایت صورت گیرد. به هر حال گفت ‌و گوهایی انجام شد و بعد از بیان نظرات مختلف ، آقای شریعتمداری که رئیس ستاد آقای روحانی است نیز در جلسه حضور داشت ، نقدها را شنیده و پاسخ های خیلی هوشمندانه و اقناع کننده ای را مطرح کرد.

یکی از دلایل عمده این مساله ، این بود که دولت روحانی توانسته با همه محدودیت هایی که وجود داشته بر چالش های اصلی جامعه که به دنبال بحران هایی که در دولت قبل در کشور ایجاد شده بود ، فائق آمده و این امیدواری وجود دارد که در دور بعدی روحانی مشکلاتی که وجود دارد ، این مشکلات به حداقل کاهش پیدا کند و انتظار جامعه برآورده شود. پس از همه لحاظ به صلاح است که دکتر روحانی راه خود را ادامه دهد.

راه تحقق وعده های دولت به مردم

برخی اصلاح طلبان هم بر این عقیده اند که ؛ دولت برای تحقق وعده‌های خود به مردم ، تلاش کرده است اما به چهار سال دیگر نیاز دارد تا برنامه ‌های خود را کامل کند ، این یکی از دلایلی است که جریان اصلاحات از روحانی برای انتخابات پیش رو حمایت می ‌کند.

البته تصمیم اصلاح ‌طلبان برای حمایت از روحانی بدین معنا نیست که کسانی در جریان اصلاح ‌طلب که احساس آمادگی می‌ کنند ، از حضور در انتخابات منع شوند. در واقع این اعلام حمایت به معنای بستن راه برای سایر اصلاح ‌طلبان نیست.

این در حالی است که جریان مقابل رئیس جمهور هنوز نتوانسته است به تصمیم دقیقی برای معرفی نامزد که انتخاب رقابت تمام عیار با روحانی داشته باشد برسد. البته شاید آنها تلاش می ‌کنند که در لحظه ی پایانی از نامزد خود رونمایی کنند و در واقع از اصل غافلگیری بهره ببرند.


منابع : تابناک / خبرگزاری ایسنا / پایگاه اطلاع رسانی نوآوران