تبیان، دستیار زندگی
هنوز 96 درصد از آنچه در خارج از کره زمین وجود دارد، برای انسان ناشناخته باقی مانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناشناخته بودن 96 درصد از‌ آنچه خارج از کره زمین وجود دارد

هنوز 96 درصد از‌ آنچه در خارج از کره زمین وجود دارد، برای انسان ناشناخته باقی مانده است.

بخش دانش و زندگی تبیان

 خارج از کره زمین

تمام ستارگان،‌ سیارات و کهکشان‌هایی که محققان با پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود رصد کرده‌اند تنها 4 درصد از جهان هستی را شامل می‌شود و به عبارت دیگر می‌توان گفت 96 درصد کائنات تا امروز برای انسان غیرقابل مشاهده بوده است.

بخش‌هایی از کائنات که انسان هنوز موفق به مشاهده، شناسایی یا درک آنها نشده است، «انرژی سیاه» نامیده می‌شود و ستاره‌شناسان در تلاش هستند این بخش از فضا را بیشتر کشف کنند.

«ریچارد پانِک» یکی از فضانوردان سازمان ناسا در این خصوص گفت: «بخش اعظم کائنات اتفاقی است که هنوز هیچ کس در مورد آن چیزی نمی‌داند».

آژانس فضایی اروپا (ESA) بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد سال 2020 میلادی در یک عملیات فضایی موسوم به «اقلیدس» تلاش‌ می‌کند بخش‌هایی از فضا که تا امروز ناشناخته بوده‌اند را مورد بررسی قرار دهد.

ناسا نیز به تازگی اعلام کرد که در پروژه «اقلیدس» همکاری می‌کند و طی آن 43 دانشمند فضایی آمریکایی با همکاران بین‌المللی خود وارد مشارکت می‌شوند تا از این طریق بتوانند بخش‌های بیشتری از جهان هستی را شناسایی کنند.

«چارلز بِنِت» از محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا که در پروژه ناسا مشارکت دارد، اظهار داشت: «علم بشر تا چند سال قبل به قدری محدود بود که فقط 2 درصد از کائنات شناسایی شده بود و از ابتدای هزاره سوم انسان موفق شد 4 درصد از جهان هستی را بشناسد. با این وجود باید اعتراف کرد که هنوز 96 درصد از‌ آنچه که در خارج از کره زمین وجود دارد برای انسان ناشناخته باقی مانده است».

ستاره‌شناسان بر اساس بررسی‌های خود می‌گویند جهان هستی 14 میلیارد سال قبل ایجاد شده است و این مسئله به آن معنی خواهد بود که ما فقط می‌توانیم ستاره‌ها و کهکشان‌هایی را مشاهده کنیم که نور آنها برای رسیدن به زمین فاصله کوتاه‌تر از 14 میلیارد سال نوری را طی می‌کنند.

با این توضیح می‌توان گفت کهکشان‌هایی که بیشتر از 14 میلیارد سال با زمین فاصله دارند، نور آنها هنوز به کره زمین نرسیده است و به همین خاطر هنوز نتوانسته‌ایم آنها را مشاهده کنیم. بر این اساس می‌توان گفت ما فقط می‌توانیم بخش اندکی از فضا را مشاهده کنیم.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .