تبیان، دستیار زندگی
شرکت اوکولوس برنامه واقعیت مجازی خاصی را ابداع کرده که به کاربران امکان می دهد از طریق هدست های یاد شده در ایستگاه فضایی بین المللی چرخی بزنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر به ایستگاه فضایی با هدست های واقعیت مجازی

شرکت اوکولوس برنامه واقعیت مجازی خاصی را ابداع کرده که به کاربران امکان می دهد از طریق هدست های یاد شده در ایستگاه فضایی بین المللی چرخی بزنند.

بخش دانش و زندگی تبیان

هدست های واقعیت مجازی

افراد علاقمند از این طریق می توانند با فعالیت های روزمره فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی آشنا شوند.

برنامه یاد شده که Mission:ISS نام دارد از قابلیت هایی مانند حضور مجازی در ایستگاه فضایی بین المللی، همراهی با فضانوردان برای انجام فعالیت های روزمره و حتی قدم زدن در فضا برخوردار است.

افراد می توانند برنامه یاد شده را به رایگان بارگذاری کرده یا برای دریافت آن به فروشگاه مجازی اوکولوس مراجعه کنند. برنامه یاد شده در قالب بازی و از طریق پلاتفورم Oculus Touch هم قابل استفاده است. در این شرایط افراد می توانند آزمایش ها و فعالیت های فضانوردان را در فضا تقلید کنند.

ویدئوهای موجود در این برنامه توسط شرکت Magnopus و با همکاری ناسا و سازمان های فضایی اروپا و کانادا طراحی شده است. شرکت Magnopus قبلا برنده جایزه اسکار شده است. این همکاری منجر به خلق ویدئوهایی شده که جزییات دقیق و واقع بینانه ای دارند.

قرار است هدست های واقعیت مجازی اوکولوس ریفت به فضا فرستاده شوند تا خود فضانوردان هم بتوانند این بازی را اجرا کرده و از آن لذت ببرند.


منبع:خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .