تبیان، دستیار زندگی
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت که برخورد با فروشندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه در آیین چهارشنبه سوری سال جاری در این استان بدون اغماض خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد با فروشندگان مواد محترقه

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت که برخورد با فروشندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه در آیین چهارشنبه سوری سال جاری در این استان بدون اغماض خواهد بود.

بخش حقوق تبیان

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: افرادی که در ایام نوروز سال 1396 با استفاده از خودرو اقدام به آلودگی صوتی، انجام حرکات غیرمتعارف و اختلال در رفت و آمد مردم و گردشگران این استان کنند بازداشت و خودروی آنها نیز توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز آزاد نخواهد شد.
وی افزود که برای رفاه حال مردم و مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد و کاهش میزان بروز انواع جرائم در تعطیلات نوروز سال 1396 در این استان به زندانیان شرور و مجرمان حرفه‌ای تا حد امکان مرخصی داده نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمهیدات لازم برای خدمات رسانی هر چه مطلوب‌تر به گردشگران نوروزی این استان انجام و مردم، اصناف و بازاریان استان نیز برخورد مناسبی با آنان داشته باشند.
حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد که روشنایی معابر عمومی، تفرجگاه‌ها و پارک‌های کهگیلویه و بویراحمد توسط شهرداری‌های 17 گانه استان تأمین شود زیرا این امر در کاهش ارتکاب انواع جرائم مؤثر است.
وی ابراز داشت: ماموران پلیس راه و راهور کهگیلویه و بویراحمد برای راهنمایی مردم و مسافران این استان و خدمت رسانی مناسب به آنان حضور فعال و مستمری در جاده‌های ارتباطی درون و برون شهری استان داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت که برخورد با زمین خواران و متعرضان به انفال عمومی، اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی و زیست محیطی نه تنها در ایام نوروز سال 1396 کاهش نیافته و تعطیل نمی‌شود بلکه تشدید خواهد شد.

حجت الاسلام مزارعی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد اصناف و بازاریان کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز سال 1396 و نحوه خدمات رسانی آنان به مردم و گردشگران این استان با جدیت ادامه داشته باشد و در صورت تخلف نیز برخورد قاطعی با آنان شود.
وی افزود که خودروهای دوره گرد فروشنده مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج در آستانه نوروز سال 1396 ساماندهی شوند زیرا عامل نازیبایی چهره شهرهای این استان هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی این استان همه ساله در ایام تعطیلات نوروز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.
عزت الله بهشتی فر اظهار داشت: کشیک‌های گشت ثابت و سیار با حضور 130 نفر و با هدف صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز سال 1396 در این استان تشکیل و راه اندازی شده است.
وی افزود که هنگام گشت این نیروها تعدادی کارشناس حقوقی نیز به منظور پیگیری قضایی و صدور حکم برای متخلفان همراه آنان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بخش عمده کار صیانت از عرصه‌های زیست محیطی این استان با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی استان انجام می‌شود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: همکاری مطلوب دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این زمینه مطلوب و قابل تقدیر است.
وی افزود که گشت‌هایی برای جلوگیری از تخریب و تعرض به عرصه‌های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز سال 1396 فعال شده که به طور شبانه روزی آماده تلاش در این زمینه هستند.
هاشمی بیان کرد: دفن غیربهداشتی پسماند در یاسوج یکی از معضلات مهم زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد است و باید برای ساخت کارخانه بازیافت زباله در این استان تلاش و اقدام شود.
وی عنوان کرد که پسماند سبب ایجاد انواع بیماری‌ها شده و نفوذ شیرابه آن به منابع آب زیرزمینی نیز ممکن است بحران زیست محیطی به دنبال داشته باشد.


منبع: ایرنا



این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .