تبیان، دستیار زندگی
چه چیزی یک سیستم مدیریت اموزشی را کاملا موفق می کند؟ در مطلب قبل 15 نکته را عنوان نمودیم در ادماه 10 مورد باقی مانده از راهکار برتر از بهترین کارشناسان این زمینه را در صنعت آموزش الکترونیک به شما ارائه می کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (2) (نکته هایی از متخصصین)

چه چیزی یک سیستم مدیریت اموزشی را کاملا موفق می کند؟ در مطلب قبل 15 نکته را عنوان نمودیم در ادماه 10 مورد باقی مانده از راهکار برتر از بهترین کارشناسان این زمینه را در صنعت آموزش الکترونیک به شما ارائه می کنیم.

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (2) (نکته هایی از متخصصین)

پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی

وقتی از استفاده از بهترین ها در پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی سخن می گوییم، متخصصان بنامی هستند که فقط می بایست به آنان مراجعه کنید.  كاهش هزینه‌ های آموزشی، ایاب و ذهاب و تسهیلات كارگاه یا ابزارهای دوره آموزشی و كاهش اتلاف وقت كارآموز، آموزش تعداد زیادی كارآموز در مدتی كوتاه،  كاهش مشكلات اداری ناشی از انجام مراحل ثبت نام و انتخاب واحد و متعاقب آن كاهش هزینه، بهره‌مندی حجم كثیری از كارآموزان از آموزش به موقع با دست‌ یابی به دوره‌ ها یا برنامه ‌های آموزشی online از راه دور، افزایش توانایی و مهارت کاربران در فراگیری اطلاعات، وجود سیستمی جهت اندازه گیری و ارزیابی آموزشی، ارایه قوی ‌تر عناصر گرافیكی مانند استفاده از هنر، نمودار یا عكس ، وجود اتاق ‌های گپ و ابزارهای اشتراكی دیگر که باعث افزایش حضور فعال فراگیر می ‌شود، امکان تهیه كلیه مواد مکمل آموزشی بدون نیاز به مراجعه به كتابخانه همگی از مزایای سیستم مدیریت آموزشی هستند.

سیستم مدیریت آموزشی٬ نرم افزاری است که فعالیت آموزش گیرنده را ثبت و پیگیری می کند. به عبارت دیگر٬ این سیستم٬ روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می کند.

در مطلب قبل 15 نکته را عنوان نمودیم، در ادامه، 15 نکته  بعدی  درباره  پیاده سازی را با شما به اشتراک می گذاریم.

16- متخصص شرکت Cogentys بر حیاتی بودن تدوین طرح درس و برنامه کلاس ها تاکید می نماید. همچنین بایستی استراتژی صحیح را در قبال کارمندان با مهارت های جدید کاری اتخاذ کنیم.

17- همه از رویه های سخت بیزاریم. یکی از دلایل اینکه شرکت ها از برنامه های آموزشی استقبال نمی کنند، تجربه بد قبلی آنان  با سیستم های مدیریت پیچیده است. بنابراین باید از اتوماسیون پیشرفته در زمینه پیاده سازی سیستم ها بهره بگیریم.

18- مهاجرت داده ها خود یک فرآیند پیچیده است اما برای موفقیت پیاده سازی باید به آن توجه کرد. چالش چگونگی، زمان و نحوه اجرای این فرآیند باید قبل از پیاده سازی سیستم آموزشی به بحث گذارده شود.

19- همه سازمان های جدید، می توانند یک بعد زمانی برای پیاده سازی در نظر بگیرند و زمان مناسب را برای خطا، مشکل و .... در این فرآیند در این برنامه زمانی لحاظ کنند.

20- در زندگی نیز باید به دنبال هدف خود باشیم، سیستم های مدیریت آموزشی از این قاعده مستثنی نیستند. متخصصان بر اهمیت تعیین نیازها از سیستم جدید، تعیین اهداف و تعریف دقیق پروژه که بر موفقیت آن می افزاید تاکید دارند.

21- انتخاب خریدار و آماده سازی منابع برای ایجاد فازهای پیاده سازی نیز از عوامل موفقیت پروژه پیاده سازی است. درک دقیق از این دو بعد باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

22- داشتن تنظیمات مناسب نیز به پیاده سازی موفق کمک شایانی می کند. سیستم باید به فراگیران اجازه دسترسی از هر دستگاه و در هر زمانی را بدهد و  هزینه نگهداری پایین، فرایندهای اتوماسیون و ویژگی های شخصی سازی را داشته باشد.

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (2) (نکته هایی از متخصصین)

23- چالش های  فنی کلیدی باید تعیین و راه حل های مربوط به آن ارائه گردند. این راه حل ها می توانند توسط تیم پیاده سازی که از قبل تعیین شده اند ارائه شوند.

24- باید هدف کاربران از استفاده از این سیستم را نیز در نظر گرفت. محتوای در نظر گرفته شده باید بهینه شده باشد و نیازهای آنان را برظرف نماید.

25- مدیریت تغییر در مهاجرت داده بسیار نقش پررنگی ایفا می کند. تعیین میزان داده مورد نیاز برای مهاجرت به سیستم جدید و ایجاد تعادل بین منابع مهم است.

26- یکپارچگی سیستم مدیریت اموزشی با استراتژی شرکت می تواند باعث موفقیت یا شکست یک پروژه پیاده سازی باشد.

باید به تعیین منابع و همچنین تیم اصلی پیاده¬سازی سیستم مدیریت آموزشی نیز اهمیت داد.

27- تعیین منابع کلیدی و هسته اولیه تیم پیاده سازی قبل از پیاده سازی باید انجام گیرد. انتخاب محصولات بهینه ی سیستم مدیریت اموزشی که نیازهای شرکت را رفع می کند،نقش مهمی در مناسبات خواهد داشت.

28- کارمندان و سهام دران سازمان تنها از سیستم استفاده نمی کنند، آن ها کاملا مشارکت دارند. شما باید به آن ها میزان تغییری که در حال انجام است را یادآور شوید.

29- امنیت را فراموش نکنید، ما در جهانی پر از جرم زندگی می کنیم و جرایم الکترونیک نیز جزوی از آن هاست. یک سیستم موفق، سیستمی است که از محتوای شما محافظت می کند.

30- آزمون، و دوباره آزمون! قبل از شروع به استفاده از سیستم جدید حتما مدت زمانی را برای آزمون آن در نظر بگیرید تا ایرادات احتمالی را بیابید و رفع کنید.

در پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی جدید خود، موفق باشید!

منابع:

elearningindustry.com

best-lms-implementation-tips-top-lms-experts

involve and empower people

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: فاطمه سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی