تبیان، دستیار زندگی
چه چیزی یک سیستم مدیریت آموزشی را کاملا موفق می کند؟ در این مقاله، 30 راهکار برتر از بهترین کارشناسان این زمینه را در صنعت آموزش الکترونیک به شما ارائه می کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (1) (نکته هایی از متخصصین)

چه چیزی یک سیستم مدیریت آموزشی را کاملا موفق می کند؟ در این مقاله، 30 راهکار برتر از بهترین کارشناسان این زمینه را در صنعت آموزش الکترونیک به شما ارائه می کنیم.

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (1) (نکته هایی از متخصصین)

پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی

وقتی در مورد استفاده از بهترین ها در پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی سخن می گوییم، متخصصان بنامی هستند که باید به آنان مراجعه کنید و پاسخ سوالات خود را بگیرید. در ادامه، 30 نکته ای که ما از این متخصصین به نام  درباره  پیاده سازی پرسیدده ایم را با شما به اشتراک می گذاریم.

1- نکته اول، آشنایی با جعبه ابزار خریدار و مواردی که این جعبه ابزار شامل می شود، می باشد. تکنیک پیاده سازی، آموزش و پشتیبانی آنلاین. امن سازی مبادلات بعد از پیاده سازی این سیستم در ادامه این بحث خواهد بود. این موضوع بایستی با اهداف سازمان همراستا باشد.

2- مدیریت پروژه موثر، باعث ایجاد یک تقویم زمانی موجز است. متخصصی از شرکت ادوبی، تاکید می کند که  بهره گیری از مدیریت پروژه برای زمان بندی و هماهنگی اعضای تیم پروژه، جهت موفقیت شرکت ها ضروری است.

3- استفاده از متخصصین پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی، نصیحتی است که طبق آن می توان به اهمیت تبدیل توقعات به نیازها پی برد. موفقیت سازمان کاملا منوط به توجه به توقعات مشتریان و تعهد به انجام انهاست.

سیستم مدیریت آموزشی، نرم افزاری است که فعالیت آموزش گیرنده را ثبت و پیگیری می کند. به عبارت دیگر، این سیستم، روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می کند.

4- آزمون پلت فرم قبل از استفاده نیز از نکات بسیار با اهمیت است. تجربه متخصصان نشان داده است که  هیچ  قاعده یکسانی برای پیاده سازی سیستم های مدیریت آموزشی وجود ندارد. تعداد زیادی از شرکت ها از ویژگی نمایش پلت فرم قبل از استفاده همگانی استفاده می کنند تا از قابلیت های سیستم مطلع باشند.

5- پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی، یعنی تغییر رفتاری. مشارکت قلب هر دوره آموزشی است. اگر برای داشتن یک دوره فراگیر و پر مخاطب با مشارکت بالا برنامه ریزی کنید، می توانید یک سناریوی برد- برد هم برای اساتید و هم برای شاگردان داشته باشید.

30 (بهترینها) راهکار پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (1) (نکته هایی از متخصصین)

6- درک اهمیت مشارکت کاربران بسیار حیاتی است، اما چگونه می توانیم مشارکت را در عمل داشته باشیم؟ فرهنگ یادگیری و آموزش در سازمان قبل از پیاده سازی بایستی تقویت شود.

7- تماما پیاده سازی، در تعریف و دستیابی به اهداف موجز معنا پیدا می کند. پیاده سازی موفق سیستم مدیریت آموزشی، ممکن است به همسویی اهداف سازمان منجر شود. هم چنین این موضوع به آموزش کارکنان در قبال مسائل دولتی، چگونگی معرفی محصولات به مشتریان و ارائه اطلاعات جدید به کارمندان به طور موثر نیز وابسته است.

8- سازماندهی و زمان بندی یکی از فعالیت های کلیدی هر سازمانی است. ایجاد یک لیست از نیازمندی ها برای سیستم مدیریت آموزشی، می تواند مشخصا به خریداران نرم افزارهای آموزشی ابعاد مختلف سیستم مانند پشتیبانی محتوا، ویژگی ها و یکپارچگی با سایر سیستم ها را نشان دهد.

توجه به بودجه در فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی از نکات قابل توجه است. استفاده از این سیستم ها ممکن است به قیمت تحمیل هزینه های اضافی به شرکت تمام شود.

9- آیا برای همه نیازها، بودجه دارید؟ آیا هزینه های تحمیلی آینده را مورد بررسی قرار داده اید؟ این سوالات بایستی صریحا پاسخ داده شوند.

10-  اهمیت ایجاد یک صفحه اول خوشامدگویی! این صفحه بایستی با ویژگی های متعدد و قابلیت های گوناگون قابل ارتباط مناسب با فراگیران باشد.

11-  این سیستم ها باید به وسیله رابط کاربری های قوی، مردم را قدرتمند و جذب نمایند. این رابط باید آسان باشد و ساختار منطقی داشته باشد.

12-  همانند همه تعاملات، مخصوصا در زمینه آموزش، اهمیت شناخت مستمعین بر هیچکس پوشیده نیست. باید از فراگیران چند سوال اولیه و اساسی بپرسیم و سعی کنیم دیدگاه مناسبی درباره آنان کسب نماییم.

13-  موظف کردن افراد خود یک چالش است. افراد باید درقبال مهارت خود مسئول باشند و سعی کنند کاری یا وظیفه ای را بر عهده گیرند. متخصصی از infopro روی سه مسئولیت تاکید می کند: مدیریت محتوا، واحد کسب وکار و واحد فناوری اطلاعات.

14- خوب! من سرم شلوغه، شما سرت شلوغه و هیچ کس وقت خالی ندارد! بین کارمندان تان چه کسی به سیستم جدید اهمیت می دهد؟ اکثر افراد در مقابل تغییر واکنش منفی نشان می دهند و مقاومت می کنند. مخصوصا وقتی باعث کاهش سرعت کارهای روزمره می شود و از راحتی آنان نیز می کاهد. اجازه دهید کارمندان تان بدانند چه قدر از سیستم جدید بهره خواهند برد و مدیریت تغییر را بشناسند و برای سیستم جدید، تبلیغ کنید!

15-  تقویم های زمانی رویایی نیز اهمیت دارند. فرآیند پیاده سازی را فازبندی نمایید و برای هر فاز و پایان آن زمان بندی دقیق داشته باشید. کاربران را مستقیما در این فرآیند دخالت دهید.

با توجه به نقش مهم و حیاتی سیستم مدیریت آموزشی در فرایند توسعه آموزش، نیاز به استفاده از ساختار استاندارد در ایجاد و پیاده سازی چنین سیستم هایی کاملا ضروری می باشد.  ادامه نکات مربوط به پیاده سازی سیستم مدیریت آموزشی را با همین عنوان در مقالات بعدی مطالعه نمایید.

منابع:

elearningindustry.com

best-lms-implementation-tips-top-lms-experts

involve and empower people

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: فاطمه سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی