تبیان، دستیار زندگی
رسانه های ترکیه پیش بینی کردند، در تعطیلات نوروز ٩٦ بیش از ٢٥٠ هزار گردشگر ایرانی از طریق مسیرهای هوایی و زمینی به ترکیه سفر کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی سفر نوروزی ٢٥٠ هزار ایرانی به ترکیه

رسانه های ترکیه پیش بینی کردند، در تعطیلات نوروز ٩٦ بیش از ٢٥٠ هزار گردشگر ایرانی از طریق مسیرهای هوایی و زمینی به ترکیه سفر کنند.

بخش گردشگری تبیان

پیش بینی سفر نوروزی 250 هزار ایرانی به ترکیه

به گزارش تبیان از «ایرنا»؛ سازمان هواپیمایی کشورمان اجازه برقراری پروازهای چارتری ایران به مقصد ترکیه را صادر کرده است و بر این اساس متولیان بخش گردشگری ترکیه اعلام کرده اند که طبق قراردادهای امضا شده بین طرف های ایرانی، بالغ بر 30 هزار نفر با پروازهایی از مبدا فرودگاه تهران به مقصد فرودگاه های ترکیه سفر خواهند کرد.

چند روز پیش نیز مراجع رسمی ترکیه اعلام کردند شهر وان به عنوان یکی از مقاصد مهم خرید و تعطیلات، این روزها شاهد حضور پرتعداد اتباع ایرانی است؛ به طوری که طی دو ماه اخیر بالغ بر 50 هزار نفر ایرانی به این شهر سفر کرده اند.

در همین حال، معاون وزارت گمرک و تجارت کشور ترکیه نیز دو روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی از اعمال برخی تدابیر برای جلوگیری از ازدحام در مرزهای ترکیه با ایران در ایام پرسفر نوروز خبر داد. فاتح چیفت چی اعلام کرد: «برای تسهیل در تردد مرزی، باجه های کنترل گذرنامه ها در مرز کاپی کوی از 2 باجه به چهار باجه افزایش یافته و علاوه بر این، نیروهای گمرک و پلیس مرزی نیز به تعداد مورد نیاز افزوده شده است.»

این درحالی است که پیش از این برخی گزارش ها حاکی برخورد نامناسب ماموران مرزی ترکیه با مسافران ایرانی در مرز بازرگان گوربولاغ بوده است.


منبع :ایرنا