تبیان، دستیار زندگی
شد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: همزمان با آغاز اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام طلاب كشورهای اسلامی سفیران مذهبی خواهند شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از شبستان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب كشورهای اسلامی سفیران مذهبی خواهند شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: همزمان با آغاز اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام طلاب كشورهای اسلامی سفیران مذهبی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از شبستان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تجلیل از شیخ بهایی و علامه مجلسی بعنوان دو عالم بزرگوار و صاحب فضل و كمالات یكی از فعالیتهای كمیته حوزه می باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی ‌نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به این كه شخصیت سلمان فارسی مورد قبول اهل سنت و تشیع می باشد افزود پیشنهاد شده است مجموعه روایاتی كه از سلمان فارسی روایت شده است در مجموعه ای جمع‌آوری و تدوین گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی ‌نژاد همچنین از ارائه پیشنهادی در مورد جمع‌آوری، احیا و تجدید چاپ تفسیرهای قرآنی كه در طول سالهای گذشته از زمان صفویه و همچنین بعد از انقلاب اسلامی وجود دارند خبر داد و تصریح كرد در صورت تصویب نهایی این پیشنهادها به مرحله اجرا در خواهند آمد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان به جنبه میراثی مساجد تاریخی و كهن اشاره كرد و گفت: در صورت نهایی شدن بر آن هستیم تا امكان بازدید طلاب كشورهای اسلامی را از مساجد و اماكن مذهبی اصفهان فراهم كنیم تا این افراد بتوانند فرهنگ ملی و مذهبی ایران را به كشورهای خود به ارمغان ببرند و سفیران مذهبی باشند.
گفتنی است در حال حاضر بیش از 50 كشور در حوزه علمیه قم طلبه در حال تحصیل دارند.