تبیان، دستیار زندگی
امنیت انتخابات زمانی حاصل می شود که دست اندرکاران انتخابات در راستای اصل بی طرفی حرکت کنند و آن را سر لوحه کار خود قرار بدهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امنیت انتخابات در گرو بی طرفی مجریان

امنیت انتخابات زمانی حاصل می شود که دست اندرکاران انتخابات در راستای اصل بی طرفی حرکت کنند و آن را سر لوحه کار خود قرار بدهند.

بخش سیاست تبیان

امنیت انتخابات در گرو بی طرفی مجریان

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، پرویز کولانی در آخرین نشست شورای اداری سال 95 با اشاره به اینکه انتخابات آبروی نظام است، افزود: رعایت اصل بی طرفی، امانتداری، سلامت و امنیت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی تمامی اعضا و برگزار کنندگان انتخابات است که این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است که با اتخاذ ساز و کارهای مناسب در این راستا حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام خواهیم بود.

کولانی با بیان اینکه قانون مداری از دیگر اهداف مجریان انتخابات است گفت: در جریان انتخابات مانند سایر مواقع باید به قانون توجه کرد این امر باعث رعایت حق الناس و تضمین صحت و سلامت انتخابات می شود.

وی افزود: در آستانه انتخابات استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون انتخابات نیز برخورد می‌شود.

در نظام مردم سالاری دینی آنچه می ماند ارزش رأی مردم و جایگاه آن است بنا بر این با ایجاد شور و شعور می توان بر این مهم دست یافته و از نفوذ هنجارشکنان جلوگیری گردد.

وی اظهار کرد: مسئولان دولت حق ندارند کاری انجام دهند که موجب تقویت یا تضعیف کاندیداهای انتخاباتی شود.

وی اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در محیطی امن شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

کولانی با اشاره به عدم جانبداری در تایید یا رد کاندیداهای احتمالی گفت: اصل و ملاک هیات نظارت، احراز صلاحیت کاندیداها، اجرای قانون و عمل به آن است.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سرآمد همه انتخابات در کشورهای جهان است چونکه با مشارکت و حضور گسترده مردم به نحو شایسته برگزار می شود.

وی اظهار کرد: هیچگونه اغماض و چشم پوشی از مسئولان پذیرفته نیست و آخرت را نباید به دنیای دیگران فروخت.

وی افزود: دشمن همیشه با حربه القاء و ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم در پی کمرنگ جلوه دادن مشارکت جامعه در تعیین سرنوشت خود بوده که این خدعه همیشه با هوشیاری و درایت مثال زدنی مردم و حضورشان در پای صندوق های رای به شکست انجامیده است.

کولانی با بیان اینکه انتخابات حق همه مردم است، گفت: هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام افراد واجد شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

به گفته وی حضور حداکثری مردم، صحت و سلامت انتخابات و امنیت آن سه هدف اصلی مجریان انتخابات است تا اقتدار نظام در سطح ملی و بین المللی همچون سال های گذشته حفظ شود.

فرماندار قروه اظهار کرد: موضوع انتخابات یک امر ملی و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کولانی با بیان اینکه انتخابات نشان دهنده اتحاد ملت است، افزود: در نظام مردم سالاری دینی آنچه می ماند ارزش رأی مردم و جایگاه آن است بنا بر این با ایجاد شور و شعور می توان بر این مهم دست یافته و از نفوذ هنجارشکنان جلوگیری گردد.

وی انتخابات را فضای همدلی، تقویت جامعه و دور کردن دشمنان از رسیدن به اهدافشان خواند و بر اصلاح شعار و عمل در این پروسه مهم تأکید کرد.

دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .