تبیان، دستیار زندگی
امروزه کارمندان توقع بیشتری از آموزش ها دارند.سازمان ها به راهکارهای هیجان انگیز و منعطف برای آینده شان نیاز دارند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری(2)

امروزه کارمندان توقع بیشتری از آموزش ها دارند.سازمان ها به راهکارهای  هیجان انگیز و منعطف برای  آینده شان نیاز دارند.این مقاله به شما نشان می دهدچگونه از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشاکت کارکنان استفاده نمایید.

استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری

گفتیم که آموزش مبتنی بر تلفن همراه یا آموزش همراه شامل استفاده از فن آوری تلفن همراه برای قادرسازی آموزش هر زمان و هرجا  روی تلفن های همراه  با شرایط دلخواه فراگیران است.عموما، آموزش یکسانی روی تمامی ابزارهای الکترونیک در حال انجام است (رایانه های خانگی، تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاپ ها و ... ) که کاربران را قادر می سازد روی ابزار مورد نظر خود آموزش ببینند.

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری(2)

6 راهکار برای استفاده از آموزش همراه برای افزایش مشارکت کارکنان

همان طور که می دانید، آموزش مبتنی بر تلفن همراه یا آموزش همراه می تواند به سادگی خود را با نیازهای کاربر وفق دهد و آن ها را برآورده سازد.

شما می توانید اثر استراتژی خود را  با توجه به چند نکته که اثر مستقیم بر مشارکت کارکنان دارد، چندبرابر نمایید.

1- بازی سازی

این روش امروزه بلوغ خود را پیدا کرده است و تقریبا می تواند تمامی نیازهای اموزشی سازمان ها را بر آورده سازد.بازی سازی برای آموزش جدی، باعث ایجاد بالاترین سطح مشارکت افراد، یادگیری سریعتر و نرخ اتمام دوره بیشتر خواهد شد. همه اینها در کنار هم نیز باعث سودآوری بیشتر کاربرد این آموزش در شغل خواهد شد. همان رویای تیم های آموزش و توسعه سازمان ها.

امروزه تقریبا همه چیز روی تلفن های همراه قابل انجام است و آموزش هم از این امر مستثنی نیست.

2- ویدئوهای تعاملی

این ویدئوها یک روش جالب توسعه یافته از روش قدیمی آموزش از طریق ویدئوست. ویدئوهای تعاملی، روش قدیمی آموزش را به یک روش استاندارد، پرقدرت،تعاملی و دوست داشتنی برای افراد می کند.

3- اموزش های کوتاه

با کاهش ابعاد دایره توجه افراد و گمراهی های فراگیران با سطح متوسط،باید بهره آموزشی را در آموزش های با حجم کوچک باید جستجو نمود. آموزش همراه می تواند هم برای آموزش های رسمی وهم برای آموزش های زمان نیاز استفاده شود.  انعطاف دسترسی به آموزش ها در میان جلسات و یا بالا و پایین شدن سهام، اهمیت این آموزش را نشان می دهد.

4- آموزش های مخصوص نسل دیجیتال

آموزش همراه، به راحتی با نسل دیجیتال ارتباط برقرار می کند. شما می توانید مدل رفتاری؛ مدل یادگیری و یا ویژگی های آموزشی را به یک استراتژی مناسب و تجربه عالی آموزشی تبدیل کنید.

5- برنامه های کاربردی تلفن همراه برای آموزش

با استفاده از برنامه های کاربردی  تلفن همراه در زندگی روزمره، عجیب نیست که از این برنامه ها برای اموزش نیز استفاده شود. این برنامه ها می تواند برای آموزش های رسمی  استفاده شود اما مزیت اصلی آنها در ارتباط با ابزارهای پشتیبانی بهره وری است.

6- اموزش اجتماعی

آموزش اجتماعی یک روش قوی آموزشی برای بزرگسالان است. امروزه، آموزش همراه بحث، اشتراک گذاری، همکاری و یادگیری و آموزش را تسهیل می نماید.

بهبود بهره وری کارکنان ارتباط مستقیمی با آموزش، دسترسی و نحوه انجام آن در سازمان دارد.

چگونه از آموزش همراه برای بهبود بهره وری استفاده نماییم؟

مزیت اصلی آموزش همراه، انعطاف پذیری آن است. فراگیران می توانند در حال عبور و مرور و یا در زمان نیاز به آن دسترسی داشته باشند. به روش های زیر می توانید از طریق آموزش همراه، بهبود بهره وری نیز داشته باشید:

1- آموزش رسمی

خود را به روش های رسمی آموزش محدود نکنید اما سعی کنید انعطاف¬پذیری را به روش اموزشی خود اضافه نمایید. دسترسی به آموزش به صورت تداومی در دراز مدت باعث بهره وری بالا می شود. شما همچنین می توانید از پورتال های آموزشی و یا اموزش های کوتاه و بازی سازی برای بالابردن این اثر استفاده نمایید.

2- ابزارهای پشتیبانی بهره وری

این ابزارهای در حین کار و در زمان نیاز از طریق جریان های شغلی در دسترس کاربران قرار می گیرد. شما هم چنین می توانید با مشارکت فراگیران در آموزش، آموزش سنتی و جدید را ترکیب نمایید.

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری(2)

3- دیجیتال سازی آموزش

شما می توانید از عناصر آموزش همراه در آموزش سنتی نیز استفاده نمایید.این عوامل می توانند شامل سمینارهای قبل از شروع کار (پروژه)، شبیه سازی ها و نمایشنامه ها درطول این سمینارها استفاده کنند. می توانید بین اساتید و فراگیران ارتباط مستقیم برقرار نمایید و از این کانال برای ارائه موارد آموزشی استفاده نمایید. همه این موارد تاثیر مستقیم بر بهره وری سازمان شما خواهد داشت.

سخن پایانی

آموزش همراه یک روش قدرتمند برای ایجاد تجربه آموزشی هیجان انگیز برای کاربران است. افزایش بهره وری و مشارکت کارکنان تنها دو مورد از مزیت های بیشمار این روش آموزشی است.

منابع:

elearningindustry.com

how-use-mobile-learning-to-increase-employee-engagement-boost-performance

microlearning

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : فاطمه سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی