تبیان، دستیار زندگی
امروزه کارمندان توقع بیشتری از آموزش ها دارند.سازمان ها به راهکارهای هیجان انگیز و منعطف برای آینده شان نیاز دارند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری (1)

امروزه کارمندان توقع بیشتری از آموزش ها دارند.سازمان ها به راهکارهای  هیجان انگیز و منعطف برای  آینده شان نیاز دارند.این مقاله به شما نشان می دهدچگونه از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشاکت کارکنان استفاده نمایید.

استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری

آموزش مبتنی بر تلفن همراه یا آموزش همراه شامل استفاده از فن آوری تلفن همراه برای قادرسازی آموزش هر زمان و هرجا  روی تلفن های همراه  با شرایط دلخواه فراگیران است.عموما، آموزش یکسانی روی تمامی ابزارهای الکترونیک در حال انجام است (رایانه های خانگی، تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاپ ها و ... ) که کاربران را قادر می سازد روی ابزار مورد نظر خود آموزش ببینند.

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری (1)

امروزه تقریبا همه چیز روی تلفن های همراه قابل انجام است و آموزش هم از این امر مستثنی نیست. تعداد کسانی که از آموزش الکترونیک استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است و این امر شامل :

تغییر رویه فراگیران؛ نسل نوین امروزه بخش عمده ای از نیروی کار را تشکیل می دهند و به تلفن های همراه وابسته و به نوعی معتاد شده اند.

چگونگی دریافت آموزش؛ فراگیران امروز نیاز به اطلاعات در لحظه و گارانتی  ثانیه ای برای نیازهایشان دارند.

تغییر تنظیمات ابزارهای آموزشی؛ فراگیران این روزها،به دنبال انعطاف در ابزارهای آموزشی و آموزش روی ابزار مورد علاقه و در دسترس خود هستند.

بلوغ ابزارها و فن آوری؛ امروزه، هیچ پایانی بر ابزارهای نوشتن، پلت فرم ها، سیستم های مدیریت آموزشی و دیگر فن آوری ها برای پشتیبانی از آموزش مبتنی بر تلفن همراه نیست (پشتیبانی از هردو مدل طراحی انطباقی و عمل گرا)

امروزه تقریبا همه چیز روی تلفن های همراه قابل انجام است و آموزش هم از این امر مستثنی نیست. آموزش مبتنی بر تلفن همراه یا آموزش همراه شامل استفاده از فن آوری تلفن همراه برای قادرسازی آموزش هر زمان و هرجا است.

چرا استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان منطقی به نظر می رسد؟

مدلهای کاری و ترجیحات در سازمان ها دچار تغییرات زیادی شده است. با استفاده از تلفن همراه این تغییرات سرعت بیشتری گرفته اند.

بر اساس گفته های یکی از مدیران کالج های کسب وکار، "انعطاف" دلیل این است که چرا کارکنان در شرکتی یا سازمانی استخدام می شوند.در واقع دلیل آنها برای انتخاب محل کار به شمار می رود. با توجه به راه های  ارتباطی پیشرفته و عادت کردن به ارتباط از طریق این نرم افزارها و ابزارها در هرجا و هر زمانی، انعطاف در محیط کار به یکی از توقعات کارکنان از مدیران شان تبدیل شده و این امر دیگر به مثابه یک پاداش به شمار نمی رود.

علاوه بر این، عواملی مانند دسترسی ارزان به اینترنت پرسرعت، بلوغ فن آوری ها، و نگرانی های فزاینده درباره توازن کار با زندگی باعث می شود تا کارکنان به دنبال  کارفرمایانی باشند که  آن ها را با رویکرد تامین همه جانبه پشتیبانی می نمایند.

با وجود چنین انعطافی، قابلیت ارائه پشتیبانی بهره وری در زمان نیاز و دیگر عوامل، آموزش مبتنی بر تلفن همراه  تنها نیازی است که سازمان ها به وسیله آن می توانند مشارکت کارکنان را افزایش دهند.

شخصی سازی، پورتال های آموزشی و محتوای با دقت، از جمله روندهای جدید افزایش مشارکت کارکنان است.

راهکارهای جدید و یا روندهای جدید افزایش مشارکت کارکنان کدامند؟

شخصی سازی

طراحی آموزشی در آموزش مبتنی بر تلفن همراه یا آموزش همراه بایستی شامل بازخورد به همراه گزینه های تجهیز و یا پیشنهادات می باشد. این مدل شخصی سازی نشان دهنده ی افزایش در هردو مبحث مشارکت کارکنان و بهره وری آنان خواهد شد.

راهکار استفاده از آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای افزایش مشارکت کارکنان و بهره وری (1)

پورتال های آموزشی

همانطور که پیش تر گفته شد، شما بایستی روی یک پورتال آموزشی برای آموزش های اساسی و یا تلاش های مدیریت تغییر بهره بگیرید.می توانید از این طریق اموزش های کوتاه، بازی سازی و آموزش اجتماعی را ترکیب کرده و تاثیر مضاعف آن را مشاهده نمایید.

محتوای با دقت

باور کنید این موضوع خود انقلابی بزرگ با خود به همراه خواهد داشت. این موضوع باعث تصحیح محتوا، ایجاد راهکارهای شخصی آموزشی، بوکمارک های دارایی های ضمنی به طوری که کارمندان بتوانند در کار از آن استفاده نمایند، و به اشتراک گذاری این ورودی¬ها با  همکاران است.سازمان ها می تواننداز این مساله برای پشتیبانی دوره های اموزشی اولیه و ایجاد پورتال هایی برای ارائه ی اطلاعات در زمان نیاز استفاده نمایند.

منابع:

elearningindustry.com

how-use-mobile-learning-to-increase-employee-engagement-boost-performance

microlearning

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: فاطمه سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی