تبیان، دستیار زندگی
ند دیروز جمعه 23 دی ماه بیش از دو میلیون حاجی نماز جمعه را در مکه مکرمه و مدینه منوره و در فضائی روحانی و آکنده از معنویت به جا آوردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، شیخ دکتر سعود شریم امام و خطیب مسجد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از دو میلیون نفر از حجاج نماز جمعه را در حرمین به جا آوردند

دیروز جمعه 23 دی ماه بیش از دو میلیون حاجی نماز جمعه را در مکه مکرمه و مدینه منوره و در فضائی روحانی و آکنده از معنویت به جا آوردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، شیخ دکتر سعود شریم امام و خطیب مسجد الحرام اظهار داشت: مسلمانان باید فضائل حج را دریابند و بدانند که حج معنای گسترده ای دارد و باید عمق آنرا دریافته، در آن تأمل کنند.

شیخ سعود تصریح کرد: از معانی گسترده ای که در حج به چشم می خورد وحدت، عدل و داد، مساوات و برابری است که همه این معانی ناب اسلام  در روح همبستگی آنها در مناسک حج نهفته است.

وی با تأکید بر دستیابی به این معانی افزود: تنها از طریق تسامح، همبستگی و انسجام  میان جوامع اسلامی است که می توان به معانی نهفته در حج دست یافت، زیرا این معانی در درک ارزشهای اتحاد و تسامح متجلی است.

وی حجاج را به عمل صالح، توبه به درگاه احدیت، درک معانی زیبای حج، همکاری و احسان فرا خواند تا مسلمانان بتوانند در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

سعود شریم اظهار داشت: کلمه توحید باید میان مسلمانان تحقق یابد، زیرا تنها کلید نجات و پیروزی در زندگی آنها به شمار می رود.

شریم با آرزوی آمرزش برای کشته شدگان پل جمرات گفت: کشورهای اسلامی باید حجاج را آموزش دهند، آنها را با امور دینی، شرعی، امنیتی و فرهنگی آشنا کنند تا مسائلی این چنینی به وجود نیاید.

وی با اشاره به آموزش به حجاج گفت: با آموزش دادن به حجاج،  از ازدحام بیش از حد جلوگیری به عمل می آید و امنیت و سلامتی حاجیان فراهم خواهد شد.