تبیان، دستیار زندگی
ست رئیس انجمن علمی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در حكومت دینی امامت ستون فقرات نظام را تشكیل می دهد كه باید به زعامت را برعهده داشته باشد به گزارش خبرگزاری تببان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلسفه سیاسی اسلام بر نظام امامت استوار است

رئیس انجمن علمی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در حكومت دینی امامت ستون فقرات نظام را تشكیل می دهد كه باید به زعامت را برعهده داشته باشد

به گزارش خبرگزاری تببان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی در گفتگویی اختصاصی ضمن بیان مطلب فوق نظام امامت را دارای سلسله مراتب دانست و افزود: این نظام از سلسله مراتب امام زمان(عج) امام امت، امام جمعه و امام جماعت تشكیل شده است.
وی امام را دارای چهار ولایت دانست و اضافه كرد: محبت، تصرف، مرجعیت علمی و زعامت چهار امری است كه امام دارای ولایت بر آنها است.
مسئول انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ارائه طرح اتحاد امارت و امامت با توجه به نظریه مدیریت اسلامی افزود: این طرح مطابق با الگوی مردم سالاری دینی ارائه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قوامی این طرح را برگرفته از حكومت نبوی و علوی عنوان كرد و خاطرنشان كرد: این برنامه از اقتضائات فر هنگ دینی و فلسفی سیاسی اسلام اقتباس شده است.