تبیان، دستیار زندگی
ست حجت‌الاسلام حجازی‌فر پیام اصلی غدیر را تبیین فلسفه ولایت دانست و بر تبیین مهرورزی، اخوت و برادری بعنوان بزرگترین درسی كه می توان از این روز گرفت، تأكید كرد و گفت: غدیر بزرگترین روز جهان اسلام و دربردارنده پیام مدیریت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشخیص صلاحیت در انجام امور پیام غدیر به كارگزاران نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام حجازی‌فر پیام اصلی غدیر را تبیین فلسفه ولایت دانست و بر تبیین مهرورزی، اخوت و برادری بعنوان بزرگترین درسی كه می توان از این روز گرفت، تأكید كرد و گفت: غدیر بزرگترین روز جهان اسلام و دربردارنده پیام مدیریت اسلامی برای بشریت است

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از شبستان حجت‌الاسلام هاشم حجازی فر، منتخب مردم خوی در مجلس هفتم  جوامع بشری را مرهون تبیین سه نكته در جامعه دانست و تصریح كرد: وجود برنامه‌ای قوی و منسجم، افرادی توانا در اداره و مدیریت جامعه و تبعیت مردم از رهبر و شناخت دقیق وی سه رمز پیشرفت جوامع بشری هستند كه به شكلی صحیح و منطقی در غدیر توسط پیامبر (ص) برای مردم تبیین شدند. همچنین شناخت دقیق ولی امر و رهبر جامعه اسلامی در این روز به مطلوب‌ترین شكل برای مردم تبیین و پیروی از وی بعنوان تنها راه رسیدن به قله رفعت و كامیابی معرفی شد.


وی ایجاد دركی عمیق نسبت به رابطه میان خالق و مخلوق را از دیگر دستاوردهای روز غدیر خواند و اظهار داشت: خداوند هرگز مخلوق را بدون راهنما و رهبر رها نكرده است. پیامبران بعنوان پیام‌آوران پیام الهی، دستورات و فرامین الهی را به شكلی صحیح برای مردم هر زمان تبیین و راه رستگاری را به آنها ابلاغ كردند. پس از رسول اكرم (ص) بعنوان آخرین فرستاده الهی باید فردی واجد شرایط بعنوان ولی امر مسلمین انتخاب می شد تا با تبعیت مردم از وی رسالتی كه از جانب خدا بر پیامبر (ص) نازل شده بود، سیر تكاملی خود را طی كند از این رو از غدیر می توان بعنوان آغاز مسیر تكاملی كاملترین مكتب الهی یاد كرد.

نماینده مجلس هفتم از مهرورزی بعنوان بزرگترین درس و نكته روز غدیر یاد كرد و ابراز داشت: مهرورزی، اخوت و برادری نیاز جوامع بشری در هر دوره و زمان است. مردم زمانی می توانند بر نفسانیت خویش غلبه كنند كه با دوستی و عدالت در كنار یكدیگر زندگی كنند. از این رو مهمترین و موثرترین نكته‌ای كه از روز غدیر بعنوان بزرگترین روز جهان اسلام قابل استفاده و استناد در همه زمانها و در همه كشورهاست، تبیین مهرورزی و برادری می باشد.

وی تشخیص صلاحیت و توانایی در انجام امور را پیام غدیر به كارگزاران نظام اسلامی دانست و تصریح كرد: امام علی (ع) كاملترین الگو و نمونه‌ برای كارگزاران نظام اسلامی است. ایشان در رفتار، كردار، اعمال و معیشت علاوه بر اینكه الگوی مردم زمان خود بودند، برای سایر اعصار نیز نمونه‌ای كامل می باشند چرا كه بدون شناخت كامل میزان توانایی در هیچ امری شركت نمی كردند. انتخاب ایشان بعنوان ولی امر مسلمین در روز غدیر خود نشاندهنده میزان صلاحیت و توانایی حضرت در اداره جامعه اسلامی بود از این رو كارگزاران نظام اسلامی نیز باید با الگوبرداری از ویژگیهای امام علی (ع) و شناخت میزان توانایی خود باید در انجام امور مسئولیت های مختلف كشور را بر عهده گیرند.

حجت‌الاسلام حجازی فر تبیین ولایت و ولایت‌شناسی را نیاز جامعه امروز عنوان و خاطرنشان كرد: در روز غدیر ولایت به بهترین راه و توسط بهترین فرد برای مردم تبیین و پیروی از وی بعنوان یگانه راه سعادت معرفی شد. در حال حاضر نیز ولایت و ولایت‌شناسی كلید سعادت و كامیابی انسان است چرا كه رهبر جامعه اسلامی تنها فردی است كه توانایی ایجاد انقلابی درونی و بیرونی در مردم را دارد. از این رو باید زیباییهای ولایت و وجه تمایز رهبر جامعه اسلامی با سایر كشورها برای مردم و بویژه نسل جوان تبیین شود تا با تبعیت و پیروی از رهبری زمینه ایجاد فعالیتهایی فراملی در جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلام فراهم شود.