تبیان، دستیار زندگی
ید امام جمعه بوشهر با اشاره به اینكه مسئله غدیر یك جریان آموزنده و همیشه پویا در تاریخ اسلام است، گفت: دین و آیین الهی منهای ولایت ناقص است و نه تنها اصول دین با ولایت گره خورده بلكه فروع دین هم در قالب ولایت و امامت قابل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب در سایه ولایت فقیه از بدترین نوع وابستگی به بهترین شكل آزادی رسید

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینكه مسئله غدیر یك جریان آموزنده و همیشه پویا در تاریخ اسلام است، گفت: دین و آیین الهی منهای ولایت ناقص است و نه تنها اصول دین با ولایت گره خورده بلكه فروع دین هم در قالب ولایت و امامت قابل پیگیری و دفاع است.


به گزارش خبرنگار حج به نقل از شبستان حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله ایمانی، امام جمعه بوشهر با اشاره به اینكه مسئله غدیر تنها یك حادثه در تاریخ اسلام نیست بلكه یك جریان است كه در امتداد توحید، رسالت و نبوت مطرح می شود، گفت: امامت و ولایت در قالب مسئله غدیر تجلی پیدا می كند و از دیدگاه شیعه همه دستورات و تعالیم دینی زمانی مورد توجه است كه جهت‌گیری ولایت در آن لحاظ شود.
وی با تأكید بر اینكه غدیر به منظور حفظ وحدت جامعه اسلامی به وجود آمده است، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) فرموده‌اند:''امامت وسیله‌ای برای رسیدن امت اسلامی به نظام مدنی و آرایش صحیح است''، پیامبر اكرم (ص) مسئله ولایت و جانشینی را به منظور حفظ آینده نظام و جلوگیری از اختلاف و تفرقه بین مسلمین مطرح كردند، امروز نیز تجلیل از غدیر باید با حفظ حرمت به اعتقادات دیگران و با هدف انعكاس تفكر شیعه مطرح شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی تكمیل دین و آیین الهی را در سایه اعتقاد به ولایت میسر دانست و با اشاره به آیه ''واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا'' تصریح كرد: محور وحدت در قرآن حبل الله است كه در قالب غدیر و ولایت تجلی پیدا كرده است از سوی دیگر می توان گفت، دین و آیین الهی منهای ولایت ناقص است و نه تنها اصول دین با ولایت گره خورده بلكه فروع دین هم در قالب ولایت و امامت قابل پیگیری و دفاع است.
وی ولایت را نعمتی الهی و لطف پروردگار به جامعه اسلامی خواند و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در سایه ولایت فقیه از بدترین نوع وابستگی به بهترین شكل آزادی دست یافت، این نوع ولایت یك نمونه از ولایت امام معصوم (ع) است كه اگر همین رویكرد به معصوم و ولایت ائمه در جوامع گذشته وجود داشت امروز وضعیت جوامع اسلامی به گونه‌ای دیگر بود.