تبیان، دستیار زندگی
هشترود، مراغه - ایرنا - فرماندار شهرستان هشترود گفت:آموزش مهارت های زندگی با هدف ارتقاء بهداشت روانی و افزایش قدرت سازگاری با محیط اجتماعی در بین زوج های جوان ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرماندار هشترود: آموزش مهارت های زندگی در بین زوج های جوان ضروری است

فرماندار شهرستان هشترود گفت:آموزش مهارت های زندگی با هدف ارتقاء بهداشت روانی و افزایش قدرت سازگاری با محیط اجتماعی در بین زوج های جوان ضروری است.

بخش کلوب ازدواج

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، حسن مستفید روز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان افزود: آموزش مهارت های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج باید در راستای پیشگیری از طلاق و آسیب های ناشی از آن صورت گیرد.
وی با ارایه آماری از تعداد ازدواج ها و طلاق های ثبت شده در این شهرستان گفت: در 11 ماهه گذشته در این شهرستان 549 ازدواج و 127 مورد طلاق رخ داده از این رو از دفاتر ثبت ازدواج خواسته ایم تا قبل از ثبت ازدواج زوج هایی که گواهی حضور در دوره های آموزش مهارت های زندگی را ندارند خودداری کند.
وی گفت: مراکز مشاوره باید با جدیت و در راستای پیشگیری از طلاق تلاش و زوج های جوان را برای ورود به میدان زندگی آماده کنند.
فرماندار هشترود افزود: با توجه به اینکه عدم شناخت زوج ها از یکدیگر یکی از دلایل اصلی طلاق است لذا مشاوره قبل از ازدواج امری ضروری بوده و در این راستا از کلیه ظرفیت های شهرستان در دستگاه های اجرایی و قضایی استفاده خواهد شد.
مستفید در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پرداخت وام خود اشتغالی کم بهره برای کارگاه های 25 نفری در روستاها با هدف تشکیل شرکت تعاونی روستایی و ایجاد اشتغال شد و گفت: روستائیان با تشکیل گروه های 25 نفری برای ایجاد اشتغال پایدار و با توجه به ظرفیت های همان روستا از این تسهیلات استفاده کنند.
شهرستان شهرستان با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.