تبیان، دستیار زندگی
ون  معاونت تبلیغ و آموزش‌های كاربردی حوزه علمیه قم، هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه مبلغان را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در شماره ذیحجه مبلغان، مقاله‌ای از كریم حیدری نهند با عنوان عصر ظهور در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه محسن قرائتی به طلاب و روحانیون

معاونت تبلیغ و آموزش‌های كاربردی حوزه علمیه قم، هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه مبلغان را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در شماره ذیحجه مبلغان، مقاله‌ای از كریم حیدری نهند با عنوان عصر ظهور در كلام امام باقر (ع) به چاپ رسیده است. امام معصوم (ع) به جهت اهمیت مسأله مهدویت و غیبت دوازدهمین حجت‌الاهی، در فرصت‌های مناسب از عصر ظهور سخن گفته و شیعیان را با نشانه‌ها، علایم و ویژگی‌های دولت كریمه حضرت قائم (عج) آشنا ساخته‌اند.
ابعاد تربیتی فریضه حج عنوان مقاله‌ای است از حجت الاسلام محمد مهدی ماندگار، توجه ویژه اولیاء دین به فریضه حج، موقعیت‌های استثنایی و منحصر به فرد موجود در آن، پیوند این فریضه در ادعیه با ماه مبارك رمضان، اهتمام هم مسلمین در طول تاریخ به این مانور بزرگ اسلامی و ابعاد معنوی، سیاسی و فرهنگی آن، حج را تبدیل به یكی از مهم‌ترین آموزه‌های جامع، زیبا و عمیق مكتب نورانی اسلام كرده كه می‌توان آن را روی اردوی انسان‌سازی نامید.
در بخش دیگر از مبلغان گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام نبوی مسؤول رشته تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم صورت گرفته است. كه به پیدایش و شكوفایی این رشته در حوزه علمیه قم پرداخته است. همچنین در این شماره مبلغان نامه‌ای از حجت‌الاسلام محسن قرائتی خطاب به طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نوشته شده و در آن باعث رسیدن به توفیقات الاهی می‌شود اشاره شده است.
دیگر مقالات منتشره در هفتاد و چهارمین شماره مبلغات عبارتند از: غدیر و ظهور ولایت در آینه تبلیغ، پیامبرانی كه كمتر شناخته‌ایم، از عید خون تا عید خدا.