تبیان، دستیار زندگی
آموزش مجازی برای شرکت های بزرگ به منزله ی ابزار قدرتمند ارتباطی است، ابزاری که کارمندان شرکت ها امکان همکاری آنلاین داشته و می توانند با یکدیگر در جهت یادگیری نکات جدید آموزشی همکاری کنند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (2)

آموزش مجازی برای شرکت های بزرگ به منزله ی ابزار قدرتمند ارتباطی است، ابزاری که کارمندان شرکت ها امکان همکاری آنلاین داشته و می توانند با یکدیگر در جهت یادگیری نکات جدید آموزشی همکاری کنند.

در قسمت قبل عنوان کردیم که وجود ارتباط های تیمی در بین افراد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و فعل و انفعالاتی موجود در شرکت یک طرفه نباشد. در این بین وبلاگ آموزشی آنلاین برای شرکت ها به نوعی پاسخگوی نیاز همیشگی انسان ها در فضای مجازی بوده و موجب ایجاد ارتباطی قوی در بین کارمندان خواهد شد و از این طریق می توانند پیشنهاداتی ویژه در جهت پیشرفت سازمان ارائه دهند.

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (2)

3. پاسخ به سوالات متداول و روشن کردن تفاهم ها

به عنوان یک ابزار آموزش مجازی آسنکرون (غیر هم زمان) یک وبلاگ آموزش الکترونیکی به هر دو طرف ماجر (مدیران و کارمندان) این فرصت را می دهد تا به شناسایی سوالاتی بپردازند که برای بسیاری از کارکنان و فراگیران مسئله ساز است. بنابراین پاسخ دادن به سوال در یک موقعیت آنلاین و در تنها یک پست بسیار کار را برای برگزار کنندگان راحت می سازد تا مجبور نباشند به تک تک شرکت کنندگان به صورت جداگانه پاسخ دهند و به عنوان یک نتیجه مربیان و مدیران آنلاین به صورت موثرتری می توانند به مدیریت زمان بپردازند.

پاسخ دادن به سوال در یک موقعیت آنلاین و در تنها یک پست بسیار کار را برای برگزار کنندگان راحت می سازد تا مجبور نباشند به تک تک شرکت کنندگان به صورت جداگانه پاسخ دهند و به عنوان یک نتیجه مربیان و مدیران انلاین به صورت موثرتری می توانند به مدیریت زمان بپردازند.

یادگیرندگان و کارمندان شرکت ها حس حضور در یک جامعه را دارند از سوی دیگر می توان گفت این فرایند طبعات مثبت دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان اشاره داشت که کارمندان متوجه این موضوع می شوند که مسائل و مشکلاتی که بر سر راه ان ها وجود دارد مانند مسائل و مشکلات همکارانشان هست.

4. بالا رفتن تعامل و تفکر بر روی دانش تازه کسب شده

اثر بیشتر بر روی دانش تازه به دست آمده را می توانید از نظرهایی که زیر پست افراد دیده می شود ببینید و این نشان می دهد که کارمندان تنها به خواندن پست های یکدیگر مبادرت نمی ورزند بلکه آن ها می خواهند اطلاعات بیشتری داشته و افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این امر سبب می شود تا همکاران بینش ها و دیدگاه های متفاوت خود را به اشتراک گذاشته و در نتیجه دید بازتری نسبت به محتوا پیدا کنند.

اثر بیشتر بر روی دانش تازه به دست آمده را می توانید از نظرهایی که زیر پست افراد دیده می شود ببینید، کارمندان تنها به خواندن پست های یکدیگر مبادرت نمی ورزند بلکه آنها می خواهند افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این امر سبب می شود تا همکاران بینش ها و دیدگاه های متفاوت خود را به اشتراک گذاشته و در نتیجه دید بازتری نسبت به محتوا پیدا کنند

تبادل نظرات افراد، توانایی تامل در دانش قبلی که داشته و دانش جدیدی که کسب کرده اند را بیشتر می کند گویی آن ها بر زیر نور جدیدی از اطلاعات، به ارزیابی دانش قبلی خود می پردازند. سوالات بازی که مطرح می شود بر اساس مثال های دنیای واقعی است که اغلب تسهیلات آنلاین این گونه پر و بال می دهد. شرکت کنندگان که کارمندان شرکت های بزرگ هستند تشویق می شوند تا به سوالات ارائه شده به وسیله آن چه که آموخته اند، با توجه به تجربیات شخصی که در این خصوص داشته اند، پاسخ دهند. موارد عنوان شده باعث می شود تا فرد مسائل عنوان شده را برای خود به چالش بکشد و یا حتی راحت تر از قبل محتوا را به یاد داشته باشد و در عمل هر زمانی که به آن نیاز داشت آن را به کار بگیرد.

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (2)

5. تقویت تفکر خلاق و مهارت های نوشتاری

یک وبلاگ آموزش الکترونیکی کارکنان، فضای بازی است برای شرکت کنندگان تا بتوانند به برقراری ارتباط در مورد موضوعات مرتبط با دوره های انلاین خود که در آن شرکت می کنند، پرداخته و با یکدیگر به تعامل بپردازند. بنابرانی داشتن تفکر خلاق در این فضا محوریت اصلی است و سبب نفوذ موضوعات دیگر در وبلاگ آموزش شرکت است. برای درک آن چه که گفته شد مثالی می زنیم. به عنوان مثال یک سوال به صورت یک پست در وبلاگ آنلاین پرسیده می شود که نیاز به تفکر خلاق در پاسخگویی به آن وجود دارد و یا تعامل بین شرکت کنندگان (کارمندان شرکت) در پست های مختلف نیازمند یک تفکر خلاق و یا بیش از آن خوب فکر کردن برای رسیدن به نتیجه است. به بیان دیگر زمانی که در یک وبلاگ آموزش آنلاین موضوعی عنوان می شود برای ایجاد تعامل بین افراد مرکزیت با داشتن تفکری خلاق است. علاوه بر نقویت تفکر در این نوع گفتگوها مورد بعدی که تقویت می شود مهارت های نوشتاری افراد است. مهارت های نوشتاری برای ایجاد تعاملی مناسب در محیط های مجازی نقش اساسی را ایفا می کند. همچنین مهارت های نوشتاری جز جدایی ناپذیر یک محیط سازمانی است.

منابع:

8 Points To Convince Your Boss About The Usefulness Of A Corporate eLearning Blog”Christopher Pappas”

www.elearningindustry.com

8 Benefits Of Integrating eLearning Blogs Into Your eLearning Course Design

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی