تبیان، دستیار زندگی
مردم اغلب بدون تلاش و ایجاد تغییر در خود نگاه می کنند که دنیا چه می کند؟ یا چطور باعث می شود که در عادات نامطلوب کاریشان تغییر ایجاد کند؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (1)

مردم اغلب بدون تلاش و ایجاد تغییر در خود نگاه می کنند که دنیا چه می کند؟ یا چطور باعث می شود که در عادات نامطلوب کاریشان تغییر ایجاد کند؟ و چگونه شیوه های کاری جدید به آنها معرفی می شود؟ در واقع آنها فقط به آینده نگاه می کنند و و در نهایت هم این روش با شکست مواجه خواهد شد...

رئیس شما ممکن است تمایلی به پذیرش تغییرات جدید با آغوشی باز نداشته باشد و این فقط گاهی اوقات است. درست است که مردم اغلب اینگونه خود را تنظیم کرده اند که راه خود را ادامه دهند و به این نگاه کنند که چگونه دنیا قادر به بالا بردن بهره وری آنها خواهد بود و یا چطور باعث می شود که در عادات نامطلوب کاریشان تغییر ایجاد کند و چگونه شیوه های کاری جدید به آنها معرفی می شود؟

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (1)

در واقع آنها فقط به آینده نگاه می کنند وخود را به گونه ای تنظیم می کنند که به سمت تغییرات حرکت نکنند و در نهایت هم این روش با شکست مواجه خواهد شد. شرکت ها می بایست به عنوان مرکز تحول، با آغوش باز به استقبال تغییرات بروند و خود را با این تغییرات به روز کنند اما در این بین این امکان وجود دارد که شما رئیس یک شرکت نباشید ولی تمایل به استقبال از تغییرات دارید.

دراین مقاله 8 نکته را مطرح می کنیم که چگونه می توانید رئیس خود را متقاعد کنید و عنوان کنید که چرا استفاده از وبلاگ های آموزش الکترونیک برای شرکت ها و به خصوص سازمان های بزرگ مفید است.

چگونه رئیس خود را به سودمندی وبلاگ های آموزشی برای شرکت ها متقاعد کنیم؟

حال اگر رئیس شما علاقه ای به شنیدن آنچه که کارمندان پیشنهاد می دهند، نداشته باشد و بالاتر رفتن از محدوده وظایف کاری را قبول نکند، چه باید کرد؟ اولین پاسخ ضروری این است که شما نیاز به ارائه یک استدلال ملموس برای پذیرش موضوعی که مورد نظرتان است، دارید. در این مقاله قصد داریم تا 8 استدلال متقاعد کننده را که نشان می دهد یک وبلاگ آموزشی برای شرکت مفید و مسمرثمر است را با شما درمیان بگذاریم.

1. ایجاد یک رابطه قوی

ما موجوداتی اجتماعی بوده و از زمان آغاز تاریخ بشر افراد مایل به تشکیل گروه های مختلف بوده اند. در ابتدا می توان گفت که دلیل اصلی، مسائل مربوط به حفظ بقا است. زمانی که افراد تنها می شدند در معرض خطرهای بیشتری قرار می گرفتند، بنابراین این نیاز را در خود حس می کردند تا به یک گروه ملحق شوند. پس از آن نیازمند ملحق شدن به یک جامعه گسترده تر شدند. این روند سال ها بدون تغییر باقی ماند.

ما موجوداتی اجتماعی بوده و از زمان آغاز تاریخ بشر مایل به تشکیل گروه بوده ایم. در ابتدا دلیل اصلی، به حفظ بقا بود. پس از آن نیازمند ملحق شدن به یک جامعه گسترده تر شدند. این روند سال ها بدون تغییر باقی ماند. ایجاد وبلاگ آموزشی آنلاین به نوعی پاسخگوی نیاز همیشگی انسان هاست فقط اینبار در فضای مجازی!

ایجاد یک وبلاگ آموزشی آنلاین برای شرکت ها به نوعی پاسخگوی نیاز همیشگی انسان ها در فضای مجازی است که قصد دارد متعلق به یک جامعه مجازی باشد، گروه هایی که هم فکرهای خود را داشته و افراد در گروه حضور داشته باشند که با او هم فکری کنند. دوره های آموزشی آنلاین می تواند خسته کننده، وقت گیر و سخت باشند در صورتی که داشتن یک وبلاگ آموزشی آنلاین می تواند برای همه کارکنان شرکت درمان ایده آلی باشد.

حجم کار سنگینی که دوره های آموزشی آنلاین برای کارمندان به ارمغان می آورد می تواند در وبلاگ آموزشی الکترونیکی به نوعی کمی ترمیم شود و به بیان دیگر حجم کار در مشارکت بین افراد تقسیم شده و بار کاری کم می شود. در این نوع وبلاگ ها کارمندان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده تا از نظر فکری با یکدیگر سهیم شوند. طرح پرسش کرده و احساس کنند به بخشی از یک جامعه تعلق دارند و این احساس به افراددست بدهد که اهداف مشترکی دارند. این امر نقش اساسی در افزایش حضور فعال کارمندان در دوره های آموزشی و ایجاد تعامل در سراسر فرایند یادگیری دارد.

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (1)

2. بهبود مهارت های همکاری انلاین

یکی از مهارت هایی که اغلب مدیران خواستار آن هستند، کار تیمی است. هیچ کارفرمایی به کارمندی که انفرادی کار می کند علاقه ای ندارد. به بیانی دیگر فرد دارای ضعف در کار تیمی است. وجود وبلاگ های آموزش مجازی برای شرکت های بزرگ این تحول را حتی برای مستقل ترین و انفرادی ترین کارمندان هم به ارمغان می آورد و به او کمک می کند تا در تیم فعال باشد. افرادی که درون گرا هستند و به کار انفرادی علاقه بیشتری دارند عموما حضور در تیم برایشان در فضای مجازی راحت تر از فضای واقعی است و می تواند به آن ها برای تغییر شیوه کمک کند. هیچ گونه فعل و انفعال و رفتار یک طرفه ای در اینجا دیده نمی شود. فراگیران شرکت می توانند در طوفان مغزی شرکت کنند و اطلاعات یا فایل خود را آپلود نمایند، می توانند بر روی پروژه های آنلاین در گروه همکاری کرده و در زیر سوالات دیگران نظر بگذارند و به هم کمک کنند تا مشکلات را حل کنند. تعداد زیادی ایده در این فضا تبادل می شود و این موضوع قطعا مهارت های همکاری آنلاین را بین کارمندان به سطح دیگری خواهد برد.

منابع:

8 Points To Convince Your Boss About The Usefulness Of A Corporate eLearning Blog”Christopher Pappas”

www.elearningindustry.com

8 Benefits Of Integrating eLearning Blogs Into Your eLearning Course Design

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی