تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید، روز پنج‌شنبه در دیدار شماری از طلاب شهرستان‌های ابهر، نجف آّباد، اندیمشك و خرم‌شهر، طلاب را به حفظ كیان اسلام در برابر جنگ روانی دشمن بر ضد تشیع فراخواند. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعه به دست روحانیت محفوظ می‌ماند

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید، روز پنج‌شنبه در دیدار شماری از طلاب شهرستان‌های ابهر، نجف آّباد، اندیمشك و خرم‌شهر، طلاب را به حفظ كیان اسلام در برابر جنگ روانی دشمن بر ضد تشیع فراخواند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله   فاضل لنكرانی در این دیدار اظهار داشت: در جهان امروز استكبار جهانی با استفاده از رسانه‌های گروهی گوناگون بر ضد مسلمانان بخصوص شیعیان در حال تبلیغات است. آنها بدنبال تجاوز به حقیقت اسلام هستند.
وی با بیان اینكه شیعه یك عقیده حقیقی است گفت: تحصیل این عقیده با صرف شیعه بودن پدر و مادر در انسان به دست نمی‌‌آید. می‌بایست با برهان و دلیل اثبات گردد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم وظیفه مهم و سنگین طلاب علوم اسلامی را دفاع از حقیقت اسلام و تشیع عنوان كرد و افزود: طلاب باید برای دفاع از تشیع وارد میدان شوند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم با ترفندهای دشمنان اسلام شیعه به طور كلی از بین برود. دفاع از شیعه امروز وظیفه ماست اگر در این وظیفه مسامحه صورت گیرد برحسب قاعده در آینده اثری از شیعه نخواهد بود. همان‌كاری كه پیش از انقلاب می‌خواستند انجام دهند.
وی مطالعه تاریخ را برای مسلمانان ضروری و لازم برشمرد و تصریح كرد: با مطالعه تاریخ و حوادث گذشته نقش و ارزش روحانیت و انقلاب بیش از پیش برای مردم مشخص خواهد شد.
این مرجع تقلید با سفارش به روحانیون در خصوص تحصیل علم و پرهیز از تلف كردن عمر خود گفت: امروز شیعه مظلوم است و حمایت از شیعه وظیفه من و شماست. شخص دیگری وجود ندارد كه از تشیع دفاع كند. البته از كسی هم انتظار نباید داشت، و این هم هنگامی محقق می‌شود كه ما دارای سرمایه علمی و عملی باشیم.
وی در پایان ابراز امیدواری كرد طلاب و فضلای حوزه با افزایش توان علمی خود بتوانند از شیعه در برابر گزند دشمنان حمایت و حفاظت كنند.