تبیان، دستیار زندگی
مرتب کردن اطلاعات از طریق مقادیر زیادی داده می تواند بسیار وقت گیر باشد، با این حال، می توانید کار را با تمرکز بر روی اهداف و مقاصد کمی آسان تر کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Big Data با قابلیت استخراج از LMS و روش استفاده (3)

استفاده از Big Data  تا حدی در رشد شرکت ها در دنیای امروز اثرگذار است که نویسنده پیشنهاد می کند که اگر شرکت شما خود امکان استخراج اطلاعات را از داده های خام ندارد، به برون سپاری آن بیندیشد، نتایج استخراجی در Big Data می تواند به 5 روش عنوان شده مورد استفاده قرار گیرد ...

data با قابلیت استخراج از lms و روش استفاده (3)

می توانید آنچه تاکنون عنوان شده را در دو لینک زیر مطالعه فرمائید:

Big Data با قابلیت استخراج از LMS و روش استفاده (1)

Big Data با قابلیت استخراج از LMS و روش استفاده (2)

اما به طور اجمالی چنین شرح دادیم که:

5 دسته اطلاعات را می توان توسط Big Data از سیستم های مدیریت محتوا استخراج کرد:

1. نرخ تکمیل دوره توسط فراگیران

2. میزان عملکرد و پیشرفت مخاطبان آنلاین

3. ارزیابی نمرات در آموزش الکترونیک

4. نظرسنجی آنلاین از مخاطبان

5. دریافت بازخوردها براساس هر گروه (شامل دریافت اطلاعات از شبکه های اجتماعی و کارهای گروهی آنلاین افراد بود)

5 نکته ای که با توجه به اطلاعات به دست آمده از Big Data برای بهبود LMS از آن ها استفاده کنید:

1. روش های آموزش آنلاین خود را سفارشی سازی کنید (بر اساس نیاز هر فرد)

2. شناسایی موضوعات مشترک (نمودارها، درصدها و رتبه بندی ها را در کنار هم قرار داده و دید خود را وسیع کنید)

3. هدف را در مرکز قرار دهید.

مرتب کردن اطلاعات از طریق مقادیر زیادی داده می تواند بسیار وقت گیر باشد، با این حال، می توانید کار را با تمرکز بر روی  اهداف و مقاصد کمی آسان تر کنید.

مرتب کردن اطلاعات از طریق مقادیر زیادی داده می تواند بسیار وقت گیر باشد، با این حال، می توانید کار را با تمرکز بر روی اهداف و مقاصد کمی آسان تر کنید.

مهم ترین معیارهای شما کدامند؟ و نتیجه مورد نظر شما چیست؟ در یک زمان تنها بر روی یک هدف یادگیری متمرکز شوید و تلاش کنید تا تنها به اندازه گیری منابع داده مرتبط با موضوع مورد بررسی بپردازید. به عنوان مثال، نرخ تکمیل دوره و عملکرد یادگیرندگان آنلاین می تواند به شما یک تصویر کامل دهد، اما لزوما این اطلاعات به دست آمده برای ارزیابی های شخصی از افراد مفید نیستند. زیرا باید برای ارائه گزارش در پیشرفت کاری کاربر نگاهی به شناسایی دانش و شکاف عملکردی او نیز داشته باشید.

4. طرح بهبود مستمر

ارزیابی دوره های آموزش الکترونیک یک فرایند مستمر است، شما باید به طور منظم اطلاعات خود را ارزیابی نمائید. حتی ممکن است بخواهید برنامه ای تنظیم کنید تا هر چند وقت یکبار داده های شما را تجزیه و تحلیل کند و نتایج را در اختیار تیم های آموزش الکترونیک و هیئت مدیره قرار دهد. محول کردن وظایف به افراد و تخصیص هر وظیفه به هر یک از اعضاء تیم یک استاندارد مناسب برای رسیدن به هدف است. فقط از امن بودن اطلاعات حساس خود اطمینان حاصل کنید. اقدامات موثر را برای دستیابی به این مهم انجام دهید به طور مثال اطلاعات را رمزگذاری کنید و تنها دسترسی را به یک گروه عطا نمائید.

big data با قابلیت استخراج از lms و روش استفاده (3)

5. یک سیستم مدیریت آموزشی مناسب انتخاب کنید (LMS)

گزارش از عملکرد LMS و تجزیه و تحلیل امکانات آن یکی از بزرگ ترین دستاوردهایی است که ما از نتایج Big Data به دست می آوریم. شناسایی اهداف یادگیری و اهداف خود از برگزاری دوره قبل از شما انتخاب سیستم مدیریت آموزشی بعدی باعث می شود تا از منطبق بودن LMS با نیاز خود اطمینان حاصل کنیم. برای مثال، برخی از ویژگی های سیستم های مدیریت آموزشی قابل تنظیم هستند. این به ما اجازه می دهد تا به پیگیری طرح های آموزشی که با نیازهای کسب و کار و شکاف یادگیری ما منطبق است بپردازیم. همچنین ضرب المثل چینی می گوید" قبل از خرید امتحان کنید" (try before you buy). می توان با نسخه آزمایشی شروع کرد و با استفاده از Big Data به اطلاعات مفیدی در مورد آزمون ابزارها دست یافت.

ضرب المثل چینی می گوید" قبل از خرید امتحان کنید" (try before you buy). می توان با نسخه آزمایشی LMS شروع کرد و با استفاده از Big Data به اطلاعات مفیدی در مورد ابزارهای آن دست یافت.

استخراج  و مدیریت Big Data نیاز به زمان، برنامه ریزی و منابع دارد. با این حال، تمام تلاش خود را برای دستیابی به آن بکنید زیرا در شخصی سازی آموزش و برگزاری دوره های آموزش الکترونیک مفید، بسیار موثر خواهد بود. به خصوص اگر یک LMS قوی دارید که ابزارهای آن قابلیت شخصی سازی دارد Big Data می تواند به شما برای شناسایی شکاف ها و استفاده از داده های آموزش الکترونیک به دست آمده کمک می کند.

منابع:

8 Tips To Choose The Best Instructional Design Model For Your Next eLearning Course” CHRISTOPHER PAPPAS”

www. elearningindustry.com

Instructional Design Models

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی