تبیان، دستیار زندگی
مجموعه داستان «صید قرل آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان» نوشته محمدرضا کلهر توسط نشر داستان منتشر و راهی بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک نویسنده ایرانی با ریچارد براتیگان ماهی‌گیری می‌کند

مجموعه داستان «صید قرل‌آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان» نوشته محمدرضا کلهر توسط نشر داستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

مجموعه داستان «صید قرل آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان» نوشته محمدرضا کلهر به تازگی توسط نشر داستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای، ۵۰ داستان کوتاه را در بر می‌گیرد و داستان‌هایش، بسیار کوتاه و به سبک و سیاق فلش فیکشن با رویکرد مینیمالیستی نوشته شده‌اند. این داستان‌ها طی ۳۰ سال داستان نویسی کلهر تولید شده‌اند. از ویژگی‌های مشخص این کتاب، می‌توان به بن‌مایه‌های متنوع فلسفی، طنز، اجتماعی و... اشاره کرد. زمینه مشترک همه داستان‌ها هم درد مشترک انسان امروز است.

همزمان با انتشار این کتاب در ایران، ایونا نویسکا مترجم لهستانی، تعدادی از داستان‌ها این مجموعه را به زبان لهستانی ترجمه کرده که در آخرین شماره مجله شرق‌شناسی لهستان چاپ شده است. تعدادی از آثار کلهر پیش از این به زبان‌های کردی، عربی و انگلیسی منتشر شده است.

پالنگان نام روستایی توریستی با معماری پلکانی در شهرستان کامیاران استان کردستان است که رود سیروان نیزدرکنارآن می‌گذرد.

مجموعه داستان «یک وقت می‌بینید»، مجموعه شعرهای «و باد ذهن منتشرشاعر»، «صد لحظه روشن ازسرزمین تاریک من»، «ماه، مدِّ مدام اندوه»، «آشوب متناطرح»، «یک بادکنک آبی» و «آن حلزون آن حلزون محزون» آثاری هستند که پیش از این از کلهر به چاپ رسیده‌اند. او کتابی درباره نظریه داستان‌نویس با نام «هنر زیبای داستان کوتاه» را نیز در دست انتشار دارد.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .