تبیان، دستیار زندگی
رسانه ها در زمان انتخابات پنجمین دوره شوراها و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از برخورد منفعل دوری جویند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از برخورد منفعل در انتخابات دوری کنید

رسانه ها در زمان انتخابات پنجمین دوره شوراها و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از برخورد منفعل دوری جویند.

بخش سیاست تبیان

از برخورد منفعل در انتخابات دوری کنید

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشستی با اعضای کارگروه رسانه و تبلیغات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: تخریب سرمایه‌های اجتماعی در زمان انتخابات یک آسیب است.
وی ایجاد یاس و ناامیدی، تلاش برای کاهش مشارکت سیاسی و اجتماعی، تغییر ترفندهای جدید دشمن، حساسیت قومی و مذهبی را از جمله آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: در خصوص این مشکلات رسانه ها می توانند اطلاع رسانی کنند.
مدیر کل ارشاد گلستان برخورد منفعل با موارد فوق را یک آسیب اعلام کرد و افزود: رسانه‌ها از برخورد منفعل با این آسیب‌ها پرهیز کرده نسبت به این مسائل بی تفاوت نباشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز گفت: ارتقا آگاهی عمومی، توجه و ارشاد و هشدار و انذار ازجمله موارد در پیشگیری اولیه است که از طریق رسانه‌ها می‌توان به آن پرداخت.
محمد حسینی از برهم زدن محیط و موقعیت‌های جرم، سلب ابزار و فرصت‌های ارتکاب جرم و افزایش خطرپذیری به ‌عنوان پیشگیری ثانویه یادکرد و افزود: در این بخش نیروهای امنیتی و انتظامی وارد عمل می‌شوند.
وی ادامه داد: اجرای عدالت کیفری به‌عنوان پیشگیری ثانویه است که دستگاه قضا آن را انجام خواهد داد.
حسینی با بیان اینکه اصول فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم نتیجه‎ بخش است، اظهار کرد: بسیاری از پرونده‎ها در ادگستری مربوط به آسیب‎هایی چون طلاق و اعتیاد است.
یک فعال رسانه‌ای بر تعامل و اعتدال رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: بهتر است در زمان انتخابات رسانه‌های طرفدار هر جناح، اعتدال را رعایت کنند.
عبدالحمید آخوندی خواستار پرهیز رسانه‌ها از تهمت و افترا به سرمایه‌های اجتماعی در انتخابات شد و افزود: عدالت و اخلاق در رسانه‌ها برای تبلیغات نامزدها نیز لحاظ شود.
کارشناس پژوهش آسیب‌های اجتماعی صداوسیمای گلستان نیز خواستار اولویت‌ بندی آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: پرداختن به علل آسیب‌ها و یافتن راهکار از اقدامات بعدی است که باید به آن توجه شود.
سوده ترشیزی به نقش آموزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: داشتن مهارت در مواجه با شرایط مختلف از ارتکاب جرم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می کند.
وی به نقش پایگاه‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: نیاز است از ظرفیت مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز از رسانه به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های گفتمان سازی یادکرد و گفت: رسانه‌ها به ‌عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در حفظ وحدت جامعه دارند.
قدرت دائمی به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در گفتمان سازی تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها در جریان سازی فرهنگی، پیشگیری از جرائم، کاهش آسیب‌های اجتماعی، رشد هنجارها، جلوگیری از ناهنجاری ها نیز نقش تعیین ‌کننده‌ای دارند.
دائمی یادآور شد: خبرگزاری، پایگاه‌های خبری، نشریات سراسری و استانی و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه دارند ازاین‌رو نیاز است برای پیشگیری از وقوع جرم به کمک دستگاه‌های مرتبط باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بیایند.
99 رسانه مکتوب و الکترونیک در استان گلستان مجوز فعالیت دارند.


منبع : ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .