تبیان، دستیار زندگی
آیا به دنبال ایجاد یک برنامه آموزشی برای سازمان خود هستید؟اجازه بدهید با پیشنهاد برنامه مبتنی بر تلفن همراه در این راه به شما کمک کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهایی برای تجربه بهتر از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

آیا به دنبال ایجاد یک برنامه آموزشی برای سازمان خود هستید؟اجازه بدهید با پیشنهاد برنامه مبتنی بر تلفن همراه در این راه به شما کمک کنیم.

به دنبال ایجاد یک برنامه آموزشی از طریق تلفن همراه هستید یا یکی از این برنامه ها را دنبال می کنید؟به هر حال می دانید که شیوه های نوین اموزشی چقدر برای  سازمان ها اهمیت دارند.

راهکارهایی برای تجربه بهتر از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه برنامه اموزشی تان را ارتقا دهید ما چند راهکار به شما ارائه می کنیم.

1- به تلفن کارمندان تان یاداور ارسال کنید

اگر بدانید چه تعداد از سازمان ها برنامه های آموزشی ایجاد می کنند و سپس از معرفی ان به کارمندان شان غافل می شوند تعجب می کنید. حتی وقتی آموزش ها اجباری باشد، کاربران می توانند به راحتی آن را فراموش کنند. پس راه هایی برای یادآوری آموزش ها به کارمندانتان ایجاد کنید.

خوشبختانه، با تلفن های هوشمند اینکار به سادگی امکان پذیر است .به وسیله اعلان ها می توانید اینکار را انجام دهید.

2- اطلاعات را به بخش های کوچک تر تقسیم بندی نمایید.

اموزش های کم حجم این روزها تبدیل به یک روند برای سازمان ها شده است. از اهمیت این موضوع غافل نشوید. مردم به اطلاعات کوچک روزانه عادت کرده اند. شما هم می توانید اموزش های مورد نظر خود را به حجم ها و صفحات کم محدود کنید و سپس آنها را به کارمندان و فراگیرانتان ارائه نمایید.

واقعیت این است که دایره توجه و حافظه ما رو به کوچکی است و به گرفتن اطلاعات ارزشمند ولی کوتاه عادت کرده ایم.پس اگر اطلاعات را در حجم های کوچک تر به حافظه بسپاریم، به خاطر سپاری آنها نیز راحت تر خواهد بود.

ایجاد انگیزه بالا در کارکنان برای پیوستن به این شیوه اموزشی به ایجاد حس بهتر به این آموزش کمک خواهد کرد.

به فراگیرانتان اجازه دهید به روش خودشان یاد بگیرند، به این طریق خواهید دید بازیابی اطلاعات برای انان چه قدر راحت تر و دلپذیر تر خواهد شد.

3- فرآیند آموزش را اجتماعی کنید.

پلت فرم اموزش از طریق تلفن همراه، اجتماعی سازی را آسانو هموار ساخته است. به ساخت انجمن ها و گروه های اجتماعی برای دوره اموزشی خود  فکر کنید، آنها نیاز دارند یافته های خود را به بحث و اشتراک بگذارند،وقتی فراگیران با یکدیگر در ارتباطند، دیدگاه های مناسب تری به موضوع پیدا می کنند و مشکلات را خودشان مرتفع می سازند. همچنین اینکار باعث می شود تا  بخش های مهم تر دوره آموزشی را  آسان تر بیاموزند.

4- به دنبال بازخور باشید

ممکن است پلت فرم آموزشی شما یک بخش مهم را نادیده گرفته باشد، گرفتن بازخور، به این وسیله شما می توانید نظر شرکت کنندگان در دوره آموزشی را در دوره های آینده و دوره در حال اجرا تاثیر دهید. یک پرسش نامه کوچک به ایمیل افراد بفرستید و نظر آنان را جویا شوید.

استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه یکی دیگر از راههای برقراری ارتباط میان افراد است که به یکپارچگی دوره اموزشی کمک می کند.

از انجاییکه پاسخ دهندگان این نظرات  مخفی می مانند، افراد می توانند نظر درست و دقیق خود را بیان کنند.ممکن است متوجه شوید محتوای دوره اصلا مدنظر افراد نیست ویا ویدئوهای آموزشی مناسب نیست.از این طریق به راحتی می توانید مسایل را حل کنید.

5- به امنیت اهمیت بیشتری بدهید

در طی سال های گذشته، امنیت به پربحت ترین موضوع فناوری اطلاعات تبدیل شده است و از این طریق اهمیت آن در بحث طراحی سیستم های آموزشی نیز دو چندان می نماید.رمزگذاری داده یک امر حیاتی است.داده های اموزشی تان را قفل گذاری کنید و درر اختیار افراد درست قرار دهید.همچنین از پروتکل های امنیتی تبعیت نمایید.

6- برنامه را برای همه نوع تلفن همراهی بهینه سازی کنید

نرم افزار آموزشی شما بایدروی انواع مختلفی از دستگاه ها ازجمله مویابل ، تبلت، اندروید، ویندوز و یا IOS قابل دسترسی باشد.به بحوی که افراد به راحتی آن را نصب کرده و استفاده نمایند.زمان مناسب را صرف این مساله کنید تا از راحتی آن اطمینان یابید.

راهکارهایی برای تجربه بهتر از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

7- از نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید.

برنامه های مدیریت پروژه باعث زمان بندی بهتر و مناسب  فعالیت ها می شود و هم چنین خود یک ابزار ارتباطی برای کاربران شما است. پس زمانی که یک نفر از منزل و دیگری داخل سازمان وارد برنامه آموزشی می شود به سادگی می توانند با یکدگر در ارتباط باشند.

آموزش از طریق تلفن همراه به سادگی در حال تغییر شیوه زندگی  و علی الخصوص اموزش انسان هاست. اگر استراتژی مناسب را برای آن به کار بگیرید، می توانید از مزیت های زیاد آن استفاده کنید.

منابع:

elearningindustry.com

7-ways-improve-your-mobile-learning-experience

approach compliance and corporate training

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی