تبیان، دستیار زندگی
با توجه به حضور فن آوری در محیط کار، تیم های آموزش و توسعه نمی توانند نسل دیجیتال را در نظر نگیرند، در این مقاله دیدگاه هایی درباره نحوه یادگیری و رفتارهای این نسل و استراتژی هایی برای استفاده مناسب از ویژگی های این اشخاص در محیط کار بیان می کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از مشارکت نسل دیجیتال در محیط کار استفاده بهینه کنیم؟

با توجه به حضور فن آوری در محیط کار، تیم های آموزش و توسعه نمی توانند نسل دیجیتال را در نظر نگیرند، در این مقاله دیدگاه هایی درباره نحوه یادگیری و رفتارهای این نسل و استراتژی هایی برای استفاده مناسب از ویژگی های این اشخاص در محیط کار بیان می کنیم.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده، نسل دیجیتال عموما متولدین تا ابتدای سال 2000 و اواخر دهه 90 میلادی را تشکیل می دهند. در بعضی تحقیقات نیز به آنها نسل وای می گویند. امروزه بیشتر سازمان ها به جذب این نیروها روی آورده اند و حضور این افراد از منظر استفاده از فن آوری های روز در سازمانها سوداور شده است.

این نسل، متفاوت بزرگ شده اند، بنابراین باید با آنها متفاوت رفتار کرد. استراتژی های یادگیری که سابقا برای نسل ها استفاده می شد با این نسل ارتباطی پیدا نمی کند و عملا به شکست می انجامد.

نسل دیجیتال، نسلی هستند که حدودا متولد 1982 تا سال 2004 هستند. این نسل که به نسل وای نیز معروفند، اولین نسلی هستند که به والدین خود آموزش می دهند. زندگی آنها عموما با فن آوری دیجیتال آمیخته شده است.

بنابراین  موضوع یادگیری و آموزش این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نحوه یادگیری، رفتار و روش روزانه آنها برای یادگیری و بازآموزی و یادآوری مطالب روی شغل و محیط کاری آنان نیز اثرگذار است.

چه ویژگی های شخصیتی آنان روی روش یادگیری آنها اثرگذار است؟

زاده شده با فن آوری دیجیتالی

در حالی که نسل گذشته، با اسباب بازی های دست ساز و یا عروسک های باربی سرگرم بوده اند، اکثر نسل دیجیتال با کنسول های بازی، کامپیوترها و تلفن همراه رشد کرده اند.آن ها با اینترنت، رسانه های اجتماعی و تلفن های هوشمند بزرگ شده اند.

ادراک فن آوری

فن آوری و ابزارهای دیجیتال از زمان تولد همراه این نسل بوده است و برای آن ها مانند آب برای ماهی است.

قابلیت انجام همزمان چندین وظیفه

در حالی که کارمندان نسل قبلی تنها یک وظیفه داشتند، نسل دیجیتال درحالی که موسیقی گوش می دهند، اسناد را تنظیم می کنند و با همکاران خود درباره موضوع کاری بحث می کنند.

جاه طلبند!

تحقیقات نشان داده اند، نسل دیجیتال به شدت بلند همت و آرزومندند و به سرعت مقام خود را در محل کار ارتقا خواهند داد.

دایره توجه محدودی دارند.

این یک حقیقت اثبات شده است، تا جایی که لیگ بسکتبال در حال کوتاه کردن مدت زمان بازی هاست تا توجه این نسل را بیشتر به خود جذب کند.

نیاز به شناخت دارند.

این نسل نیاز شدید به توجه و شناخت دارد. بر اساس تحقیقات، نسل دیجیتال هر دو یا یک سال یکبار تغییر رتبه می دهند. این موضوع نشان می دهد این نسل به ارتقا به عنوان یک حق – و نه یک پاداش- می نگرند.

نیاز به انعطاف دارند

آخرین چیزی که این نسل می¬خواهد، سختگیری است. آنها دوست دارند انعطاف پذیری را در رفتار طرف مقابل ببینند، آنها حتی انعطاف را در ابزارهای شخصی، راه وروش آموزش و هرچیز دیگری به راحتی می پذیرند.

نسل دیجیتال، به اکتشاف و جستجوی شخصی برای اطلاعات علاقه بسیاری دارند. اجازه بدهید مدتی خودشان برای اطلاعات مورد نیاز از طریق اینترنت جستجو کنند و سپس در مورد نتایج با آنان گفتگو کنید.

در مورد آموزش، آنها ترجیح می دهند در محل کار آموزش ببینند، با گروه ها و فعالیتهای جمعی به راحتی کار می کنند، آموزش بدون دخالت دست را دوست دارند، به راحتی با ابزارهای مولتی مدیا آموزش می بینند، خواهان آزادی بیشتر و فشار کمتر هستند، به دنبال توجه و مراقبت شخصی هستند و در نهایت تا زمانی که آموزش کوتاه و مفرح باشد، آموزش را می پذیرند.

چگونه از مشارکت نسل دیجیتال در محیط کار استفاده بهینه کنیم؟

1- از آموزش مبتنی بر تلفن همراه استفاده کنید.

بر اساس یک تحقیق، 40% از این نسل با تلفن همراهشان راحت تر آموزش میبینند.همچنین 77 % از آنان روزانه بیشتر از دو ساعت با تلفن همراه شان کار می کنند. استفاده از آموزش پیشرفته مبتنی بر تلفن همراه، انتخابی آگاهانه خواهد بود.

2- از آموزش های کوتاه استفاده کنید.

آموزش با حجم کم و خلاصه شده، چالش های کمتری پیش رو دارد.

3- آموزش اجتماعی را از یاد نبرید.

این نسل عاشق شبکه های اجتماعی هستند، از این علاقه می توانید در چهت اهداف آموزشی استفاده نمایید.

4- بازی سازی آموزشی را  امتحان کنید.

برای چالش آوری و انگیزه دهی به افراد می توانید از تکنیک های بازی سازی بهره ببرید

5- ویدئو های آموزشی را فراموش نکنید.

از ویدئوهای آموزشی زیاد استفاده کنید. این نسل به مدل آموزشی جدید و ابداعی نیاز دارند. این روش همچنین روی انگیزه افراد تاثیر قابل توجهی دارد.

6-  فن آوری پوشیدنی!

این فن آوری های امکان ارتباط دو سویه کاربر و اطلاعات را به آسانی ممکن می¬سازد.اینکار باعث می¬شود افراد بتوانند مد روز فن آوری را همراه خود داشته باشند.

درکنار این روش ها با مشاوره از افراد خبره، از سایر روش های انگیزه¬دهی به افراد استفاده کنید تا آموزش های بهتر و پربازدهی داشته باشید.

منابع:

elearningindustry.com

how-engage-your-millennial-workforce-tips-learning-strategies-work

performance support learning

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی