تبیان، دستیار زندگی
ست رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان ارومیه گفت : مشکلات این حوزه رو به کاهش است و ما در سالهای اخیر شاهد موفقیت و رشد حوزه بوده ایم . خانم پورحیدر اظهار داشت : حوزه علمیه خواهران ارومیه از امکاناتی چون کتابخانه ، سالن اج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکلات حوزه علمیه خواهران ارومیه روبه کاهش است

رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان ارومیه گفت : مشکلات این حوزه رو به کاهش است و ما در سالهای اخیر شاهد موفقیت و رشد حوزه بوده ایم .

خانم پورحیدر اظهار داشت : حوزه علمیه خواهران ارومیه از امکاناتی چون کتابخانه ، سالن اجتماعات ، 5 پایه کلاس از پایه اول تا پنجم برخوردار است .
وی اضافه كرد : طلاب حوزه بعد از اتمام دوره پنج ساله مدرک کارشناسی می کیرند که این مدارک مستقیما از حوزه علمیه خواهران قم دریافت می شود .
وی ادامه داد : همچنین این مدارک به صورت علمی و استخدامی می باشد بطوریکه طلاب با مدرک علمی می توانند در دانشگاهها به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازد و با مدرک علمی نیز می توانند به طور رسمی استخدام شوند .
وی افزود : حوزه علمیه خواهران ارومیه در مجموعه دارای 200 نفر طلبه می باشد .
تمام فارغ التحصیلان این حوزه به عنوان مربی قرآن و احکام اسلامی در مساجد به مشغول تدریس هستند و عده ای نیز برای تبلیغ مراسمات دینی و مذهبی با صدا و سیما ، سپاه ، کادر بیمارستانها و ادارات مختلف همکاری می کنند .
وی اضافه کرد : در حال حاضر به علت محدود بودن وسعت ساختمان حوزه از پذیرش تعداد کثیری از طلاب خواهر معذور شده ایم كه با تاسیس حوزه جدید با مساحت بیشتر در ارومیه این مشكل حل خواهد شد و می توانیم تعداد بیشتری طلبه ثبت نام کنیم .
پور حیدر به مشکلات کتابخانه حوزه علمیه خواهران ارومیه اشاره کرد و گفت : کتابخانه حوزه در سالهای اخیر پیشرفت خاصی کرده است ولی با این حال تعدادی از کتابها ی مورد نیاز طلبه ها موجود نمی باشد و طلاب در تحقیقات پایانی به علت نبود کتابهای منبع دچار مشکل می شوند .