تبیان، دستیار زندگی
اخیرا شایعات فراوانی پیرامون حضور کواکبیان در عرصه انتخابات به گوش می رسد و به همین دلیل سخنگوی حزب مردم سالاری طی سخنانی ، روند انتخاباتی حزبش را تبیین کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها نامزد اصلاح طلب در انتخابات

اخیرا شایعات فراوانی پیرامون حضور کواکبیان در عرصه انتخابات به گوش می رسد و به همین دلیل سخنگوی حزب مردم ‌سالاری طی سخنانی ، روند انتخاباتی حزبش را تبیین کرد.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

تنها نامزد اصلاح طلب در انتخابات

مصطفی کواکبیان (1341) یکی از اعضای جریان اصلاح طلب و نماینده دوره هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی است. وی در کارنامه سیاسی خود فعالیت های زیادی را به ثبت رسانده ؛ از سال 1379 "دبیر کلی حزب مردم سالاری" و "رئیس ائتلاف مردمی اصلاحات" را نیز برعهده داشته است.

کواکبیان در سال 92، با شعار "دولت اخلاق" نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما با ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان به حمایت از دکتر روحانی پرداخت.

ورود دوباره کواکبیان به انتخابات ریاست جمهوری

اخیرا شایعات فراوانی پیرامون حضور کواکبیان در عرصه انتخابات به گوش می رسد و به همین دلیل مطهری‌نژاد (سخنگوی حزب مردم ‌سالاری) طی سخنانی ، روند انتخاباتی حزبش را تبیین کرد.

در کنگره ی پانزدهم چگونگی این حضور و تعامل با سایر تشکل‌ های اصلاح‌طلب را به خود دبیر کل محول کرده بودیم و در این نشست چگونگی فعالیت دبیر کل در رابطه با این مصوبه مورد بحث قرار گرفت.

وی در این باره گفت : شورای مرکزی حزب پس از کنگره عالی‌ترین رکن حزب مردم‌ سالاری است که به طور معمول هر ماه یکبار با حضور دبیر کل و اعضای شورای مرکزی و هیأت داوری که منتخب کنگره هستند در دفتر مرکزی این حزب برگزار می ‌شود. مهمترین تصمیمات و راهبردهای حزبی در جلسات شورای مرکزی تصویب و برای اجرای کمیته‌ ها ، شاخه‌ ها و سازمان‌های وابسته به حزب ، دفاتر و شعبات استانی ابلاغ می‌شود.

سخنگوی حزب مردم ‌سالاری با بیان اینکه در کنگره ی پانزدهم حزب مردم ‌سالاری به دبیر کل حزب تکلیف شده بود که در انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم به عنوان نخستین نامزد اصلاح‌طلب اعلام حضور کند ، گفت : در کنگره ی پانزدهم چگونگی این حضور و تعامل با سایر تشکل‌ های اصلاح‌طلب را به خود دبیر کل محول کرده بودیم و در این نشست چگونگی فعالیت دبیر کل در رابطه با این مصوبه مورد بحث قرار گرفت. در جلسه ای که اخیرا داشتیم ، به اتفاق آرا اعضای شورای مرکزی مجدداً از دبیر کل حزب خواستند که به منظور کاندیداتوری در سال 96 هر چه سریعتر فرایند عملیاتی شدن را تدوین و اعلام عمومی کند.

عضو دفتر سیاسی حزب مردم ‌سالاری انتخاب اعضای دفتر سیاسی ، مسئولین کمیته ‌ها و شاخه‌های این حزب را در دوره هشتم از دیگر مصوبات نشست 20 اسفند ماه اعلام و خاطرنشان کرد : 10 نفر اعضای اصلی و 5 نفر اعضای علی‌البدل کمیته سیاسی حزب که مهمترین هسته کارشناسی اتاق فکر حزب و بازوی توانمند شورای مرکزی و دبیر کل به حساب می ‌آیند انتخاب شدند.  حضور 8 نفر از نمایندگان اصلاح ‌طلب فعلی و ادوار مجلس در بین منتخبین نشانگر قوت کمیته سیاسی حزب و نشان از درایت و بصیرت سیاسی شورای مرکزی دارد.

مطهری ‌نژاد تعداد سازمان حزب را در دو سازمان جوانان و بانوان و تعداد کمیته‌ ها را در 10 کمیته و شاخه‌ها را 30 شاخه اعلام کرد و گفت : که در صورت تصویب شورای مرکزی به این تعداد افزوده خواهد شد.

سخنگوی حزب مردم‌ سالاری بررسی مواضع حزب در انتخابات شورای اسلامی در سراسر کشور و انتخابات میان‌دوره مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه را از مباحث دیگر جلسه شورای مرکزی اعلام و تصریح کرد: نشست بعدی شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری 22 فروردین ماه 96 برگزار خواهد شد.

مرد پُرحاشیه مجلس

مصطفی کواکبیان یکی از پرحاشیه ترین نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی بوده است. وی به کرّات با رئیس مجلس (دکتر لاریجانی) و برخی از نمایندگان بحث و اعتراضات خود را خارج از چارچوب های یک نماینده نشان داده است. اینک با جدی شدن شدن حضور وی در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ، امید آن می رود که کمی از این حاشیه ها کاسته شود.

منابع : خبرگزاری فارس / تابناک / باشگاه خبرنگاران جوان