تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان و مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: تجهیز واحدهای روابط عمومی دستگاه های اجرای به سواد رسانه ای، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص یک الزام برای اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی ها

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان و مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: تجهیز واحدهای روابط عمومی دستگاه های اجرای به سواد رسانه ای، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص یک الزام برای اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نقی عظیمی زاده

به گزارش  روابط عمومی، نقی عظیمی زاده عصر شنبه در آخرین شورای اداری سال 95 کرمان افزود: جلسات متعددی برای روابط عمومی های سراسر این استان و اصحاب رسانه در سال جاری برگزار و در این نشست ها نقاط ضعف و قوت روابط عمومی و رسانه ها بررسی شده است .

وی با اشاره به تحقق دهکده جهانی در سطح دنیا بیان کرد: این موضوع فرصتی را در برابر همه قرار داده و اگر از آن به درستی استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می شود .

وی از حمایت و پشتیبانی های بی دریغ از جایگاه روابط عمومی تقدیر کرد و ادامه داد: بسیاری از روش هایی که در روابط عمومی استانداری کرمان اجرا می شود نشات گرفته از ایده های استاندار کرمان است .

عظیمی زاده با بیان اینکه مشکلات روابط عمومی ها در 2 سطح مدیران دستگاه ها و مدیران روابط عمومی ها شناسایی شده است گفت: اگر مدیران درک درستی از روابط عمومی داشته باشند، ارتباط خوبی با جامعه برقرار شده و اصحاب رسانه نیز راضی خواهند بود .

وی اظهار کرد: روابط عمومی بدون تعارف و بدون بزرگنمایی چشم، گوش، آئینه تمام نما و وکیل مدافع هر دستگاه است و باید جایگاه آن به درستی مورد توجه قرار گیرد .

وی بر تجهیز مدیران روابط عمومی به سواد رسانه ای تاکید و عنوان کرد: با تحقق این امر بسیاری از مشکلات در عرصه اطلاع رسانی برطرف می شود .

عظیمی زاده گفت: باید افراد عاشق، پرتلاش و فعال را در روابط عمومی به کار گرفته و در این مسیر امکانات مورد نیاز را نیز برای این واحدها مهیا کنیم .

وی افزود: تامین نیروی انسانی برای روابط عمومی ها نیز یک ضرورت است زیرا در برخی موارد یک فرد با چندین مسئولیت، کار روابط عمومی را نیز به عهده دارد .

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که خدمات انجام شده در دولت را به مردم منعکس کنیم اظهار کرد: استفاده بهینه از فضای مجازی نیز باید مد نظر باشد زیرا این فضا یک رسانه گسترده است که مردم را به شهروند خبرنگار تبدیل کرده است .

وی خاطرنشان کرد: آموزش در روابط عمومی ها را باید جدی گرفت و در کنار آن روابط عمومی ها باید ارتباط با رسانه ها را تنظیم کنند .

وی بر ارتباط با مدیران بالادستی نیز تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید سامانه های پیامک و نیز سایت های خود را فعال کنند .

عظیمی زاده بر سرعت در اطلاع رسانی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید در لحظه و با سرعت اخبار را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهیم .

وی عنوان کرد: خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی ها، تهیه بولتن و بایگانی طرح ها و اقدامات انجام شده در سازمان اسناد از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

عظیمی زاده گفت: شورای روابط عمومی فعال شده است و مدیران در ایام نوروز باید ارتباط خود با مردم را تداوم بخشند.