تبیان، دستیار زندگی
تهران-ایرنا- معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه با توجه به رشد چشمگیر زنان تحصیل کرده درکشور، میزان مشارکت آنان پایین است، گفت: مشارکت زنان درحوزه های مختلف بویژه سیاست باید افزایش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مولاوردی: مشارکت زنان در حوزه های مختلف افزایش یابد

معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه با توجه به رشد چشمگیر زنان تحصیل کرده درکشور، میزان مشارکت آنان پایین است، گفت: مشارکت زنان درحوزه های مختلف بویژه سیاست باید افزایش یابد.

بخش خانوده ی تبیان

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی عصرشنبه در نمایشگاه عکس زنان ایران دربرج میلاد، افزود: 39 درصد زنان شاغل دردستگاه دولتی ازسال ٧٤ به 27.2 درصد کاهش یافت که با توجه به رشد قابل توجه زنان در دانش، مشارکت آنان بایستی افزایش یابد.
وی ادامه داد: ١٠ درصد کابینه دولت زن هستند و در دوره دهم ازمجلس شورای اسلامی شاهد افزایش دو برابری زنان نماینده بودیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه دردهه دوم انقلاب، دهه مربوط به بعد از دوران جنگ تحمیلی شاهد ایجاد زیرساخت ها برای زنان و فراهم شدن مقدمات توجه به مسائل زنان هستیم ادامه داد: در دهه سوم بدلیل شرایط فراهم شده در دو دهه قبل، شاهد به تسخیر درآمدن دانشگاه توسط دختران بودیم و در آن زمان بیش از ٥٠ درصد ظرفیت های دانشگاهی در اختیار زنان قرار گرفت.
مولاوردی با بیان اینکه، دهه چهارم انقلاب با خیز زنان برای مشارکت در امورمختلف کشور و استفاده از توانمندی های آنان همراه بود، گفت: از برنامه سوم توسعه به بعد شاهد توجه به زنان هستیم که حاصل آن، رشد چشمگیر آموزش زنان است و این زمینه ساز مشارکت سیاسی اجتماعی و فرهنگی در سالهای بعد شده است.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب شاهد ١٤ برابر شدن تعداد دختران درمراکز آموزش عالی هستیم که سهم آنان در پزشکی ٦٠ درصد است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ٢٢ درصد زنان ایرانی فعال در بخش کشاورزی و ٢٥ درصد آنان هم در بخش صنعت فعال هستند.
مولاوردی به تغییر فضای فرهنگی اجتماعی کشور در دولت یازدهم در چارچوب سیاست های کلی خانواده اشاره کرد و گفت: راهبرد توانمندسازی همه گروه زنان و خانواده درجامعه دوستدار خانواده در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد به موازات عدالت اقتصادی و قضایی، شرایط برای نقش های زنان در خانه و جامعه مهیا شود.
مولاوردی با تاکید برحضور فعال زنان درجامعه گفت: امروز زنان ایرانی همه جا از خانه تا مزرعه، ازمجامع بین المللی تا میادین ورزشی، از هیات دولت تا کرسی دانشگاه، از حوزه نشر و تألیف تا رسانه ها و از حوزه هنرتا فرهنگ حضور دارند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس مشترک خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) و معاونت امور زنان وخانواده رئیس جمهوری عصر امروزبا حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ماریا دوتسنکو نماینده مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و محمد خدادی مدیرعامل ایرنا درمحل گالری برج میلاد گشایش یافت.
این نمایشگاه که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و با محوریت زن راه اندازی شده با 80 قطعه عکس از امروز به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان خواهد بود.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.