تبیان، دستیار زندگی
یازدهمین جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران به مجموعه شعر «اسب را در نیمه ی دیگرت بِرَمان» سروده عطیه عطارزاده رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عطیه عطارزاده برنده جایزه شعر خبرنگاران شد

یازدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران جایزه و تندیس کتاب سال خود را به عطیه عطارزاده برای کتاب «اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» اهدا کرد.

بخش ادبیات تبیان
برگزیده «جایزه شعر خبرنگاران» معرفی شد

آیین اختتامیه یازدهمین جایزه شعر خبرنگاران عصر امروز (21 اسفندماه) برگزار شد و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

در این دوره ابتدا به پاس حدود نیم قرن انتشار کتاب شعر، استمرار در فعالیت ادبی و ارایه و تجربه‌ پیشنهادهای جدید در حوزه‌ شعر فارسی معاصر با اهدای تندیس و لوح تقدیر از یک عمر دستاورد شعری ضیاء موحد تجلیل شد.

در بخش کتاب سال، تندیس جایزه به عطیه عطارزاده برای کتاب «اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» تعلق گرفت.

داوری بخش کتاب سال این دوره از جایزه شعر خبرنگاران را یاسین نمک‌چیان، حسن گوهر‌پور،آرش شفاعی،پوریا سوری، افشین شاهرودی و علیرضا بهرامی به عهده داشتند.

احمدرضا احمدی با کتاب‌های «روبان قرمز» و «زنی در کنار ویترین‌ها» از نشر چشمه، روزبه سوهانی با کتاب «از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس دادند» از نشر مروارید، محمدصابر شریفی با کتاب «جزا» از نشر فصل پنجم، علیرضا طالبی‌پور با کتاب «زندگی خانه‌ای اجاره‌ایست» از نشر بوتیمار، عطیه عطارزاده، آیدا عمیدی با کتاب «لشگر شکست‌خورده‌ی کلمات» از نشر مروارید، فرزانه قوامی با کتاب «کاترینا توفان مورد علاقه‌ی من است» از نشر چشمه، عبدالصابر کاکایی با کتاب «جزیره ۶۳ متری» از نشر نیماژ و جواد مجابی با کتاب «در این اتاق‌ها» از نشر چشمه نامزدهای نهایی بخش کتاب سال جایزه شعر خبرنگاران بوده‌اند.

در بخش ویژه (شاعران بدون کتاب) این دوره از جایزه نیز آریس پراچا به‌عنوان برگزیده و بهنام مؤمنی و سعید پوریوسف به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.


منبع: ایبنا