تبیان، دستیار زندگی
حضور مردم در انتخابات نشان داد که تحریم ها در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند و این واقعیتی بود که غربی ها را پای میز مذاکره کشاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتیجه حضور مردم در انتخابات 92

حضور مردم در انتخابات نشان داد که تحریم ها در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند و این واقعیتی بود که غربی ها را پای میز مذاکره کشاند.

بخش سیاست تبیان

نتیجه حضور مردم در انتخابات 92

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در مراسم رونمایی از درگاه جدید وزارت امور خارجه افزود: در آستانه سال جدید امیدواریم مردم با حضور در پای صندوق های رای یک بار دیگر مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان بکشند.
وی با اشاره به دو بعد فرمایش مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات سال 1392 اظهار داشت: این نکته مهمی است که مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی هر چند با دیدگاه های حاکمیت زاویه داشته باشد، پای صندوق رای بیاید.
وزیر امور خارجه ادامه داد: نکته مهم دیگر حق الناس بودن رای مردم است و همزمان با حضور مردم در پای صندوق های رای احترام مسئولین به این حضور ضروری است.
ظریف خاطرنشان کرد: بر خلاف اکثر کشورهای منطقه، اختلافات در ایران پای صندوق های رای تمام می شود و صندوق رای مشخص کننده دیدگاهی است که از سوی ملت مقبولیت دارد و پذیرفته می شود.
وی با بیان اینکه مردم با این حضور به حاکمیت و دولت، قدرت و اقتدار می دهند، اظهار داشت: بارها عرض کردم اگر نبود حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در سال 92، غربی ها هیچوقت به پای میز مذاکره نمی آمدند.
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: برخی به غلط فکر می کنند که ایران بعد از انتخابات پای میز مذاکره آمد اما این غربی ها بویژه آمریکا بودند که وقتی دیدند مردم با حضور گسترده و 73 درصدی در انتخابات نشان دادند که تحریم نمی تواند مردم را از حاکمیت جدا کند، وارد مذاکره شدند.
ظریف خاطرنشان کرد: تحریم اثر اقتصادی داشت اما حضور مردم در انتخابات نشان داد که تحریم ها در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند و این واقعیتی بود که غربی ها را پای میز مذاکره کشید.
وی گفت: این امر باعث شد نمایندگان بتوانند برابر 6 قدرت بزرگ دنیا با اقتدار صحبت کنند و بتوانند دیدگاه ها و حقوق مردم را درمذاکرات اثبات کنند.
وزیر امور خارجه اظهار کرد: امیدواریم امروز هم مردم یک بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای بتوانند پیام محکم و خلل ناپذیر را برای همه دنیا بخصوص کسانی که با ما سرسازش نداشته و ندارند، ارسال کند که با مردم ایران صرفا با زبان تکریم سخن بگویند نه تهدید و تحریم.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .