تبیان، دستیار زندگی
کرج-ایرنا-دبیر کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان البرز گفت که برای انتخابات سال آینده، شعبه 16 بازپرسی کرج به عنوان شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان تعیین شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسیدگی به جرایم انتخاباتی

دبیر کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان البرز گفت که برای انتخابات سال آینده، شعبه 16 بازپرسی کرج به عنوان شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان تعیین شده است.

رسیدگی به جرایم انتخاباتی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، مهدی جوهری در نخستین نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در دادگستری کل استان البرز، افزود: این کارگروه با استناد به ماده 34 قانون انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته که مقرر داشته تشکیلات قضایی هر شهرستان یا بخش به منظور پیشگیری از وقوع جرم ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیأت اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول می دارد.
وی شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را یکی از وظایف دستگاه قضایی هر استان دانست و توضیح داد: در این راستا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این کارگروه در استان البرز تجربه موفقی داشت و تذکرات لازم را به نامزدهای تصدی نمایندگی مجلس دادیم که این اتفاق علاوه بر پیشگیری از تخلفات از تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها ممانعت کرد.


منبع : ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .