تبیان، دستیار زندگی
بیرجند- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات در کشورهای مختلف نوعی تمرین دموکراسی است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به الگوی دموکراسی در جهان اسلام تبدیل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات، تمرین دموکراسی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات در کشورهای مختلف نوعی تمرین دموکراسی است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به الگوی دموکراسی در جهان اسلام تبدیل شده است.

بخش سیاست تبیان

انتخابات، تمرین دموکراسی است

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حسینی در آخرین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونان استانداری و اعضای شورای اداری برگزار شد، افزود: انتخابات یکی از مهمترین فرازهای نظام جمهوری اسلامی است باید در هرچه بهتر برگزار شدن این مهم تلاش شود.

به گفته وی بر اساس تجربه آنچه که امام خمینی(ره) پایه ریزی کرد و مقام معظم رهبری پرچمدار آن هستند، مختص به ایران است و در جای دیگری دیده نمی شود.

حسینی، با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396، تصریح کرد: مشارکت تمام دستگاه ها در برگزاری انتخابات الزامی است، و مقام معظم رهبری هم همواره در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرده اند.

حضور حداکثری مردم در این انتخابات بی شک پاسخ خوبی به برخی از تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد سعی کنند، شرایط را برای حضور متقاضیان در انتخابات شورای شهر و روستا فراهم و برای مشارکت تلاش کنند، و آنچه را که مقام معظم رهبری حکیمانه به آن می پردازند مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی یکی از مدارک مورد نیاز برای نامزدها در انتخابات گواهی عدم سوء پیشینه است و در این ارتباط دستگاه های انتظامی و قضایی آمادگی لازم داشته باشند تا کارها به دقایق پایانی کار موکول نکنند و پاسخ صحیح و دقیقی به نامزدها ارایه شود.

وی تاکید کرد: دستگاه ها امکاناتی که برای تسهیل در برگزاری انتخابات در اختیار دارند آماده کنند و در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند، زیرا انتخابات بر اساس جدول زمانی مشخص انجام می شود و قابل تغییر نیست.

حسینی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی های انجام شده انتخاباتی با شکوه و با عظمت در چارچوب قانون برگزار شود و با بازخورد مثبت آن در سطح ملی و بین المللی روح شهدا و قلب رهبری را خشنود کند.

مدیران برای تسهیل سفر های نوروزی تلاش کنند

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، گفت: مدیران دستگاهها و نهادها برای تسهیل سفرهای نوروزی تلاش کند و آمادگی لازم برای هرچه بهتر خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروزی 96 داشته باشند.

محمد فرهادی، افزود: با توجه به آغاز سال جدید و احتمال تغییر شرایط جوی فرمانداران و بخشداران استان آمادگی لازم داشته باشند و ستاد مقابله با بحران استانداری هم تمام تدابیر لازم را برای مواقع بحرانی پیش بینی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به جلسه های مکرر ستاد سفر در چند روز گذشته دستگاه های خدمات رسان همچون آب، گاز، برق، علوم پزشکی، پلیس راه، آتش نشانی، اورژانس و ... آماده باش کامل باشند تا در صورت بروز حوادث در حداقل زمان امکان خدمت رسانی به موقع را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات پیش رو، افزود:حضور حداکثری مردم در این انتخابات بی شک پاسخ خوبی به برخی از تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای خواهد بود.

جذب 77 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی از سال 92 تاکنون 77 میلیون دلار سرمایه جذب شد که عمده آن در بخش انبارهای مرزی و انرژی خورشیدی است.

بی بی عصمت سرفرازی، با اشاره به اینکه با تشکیل کار گروه تسهیل رفع موانع تولید اقدام های شایسته ای در استان صورت گرفت، عنوان کرد: هم اکنون در بخش صنعت در رتبه 30قرار داریم، که در بحث عملکرد بهره مندی و جذب تسهیلات در رتبه 22 و نسبت به ثبت نام در این بخش در رتبه چهارم قرار داریم.

به گفته وی در این ارتباط هزار و 600 میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق اقتصادی و 740میلیارد ریال از طریق بانک های عامل به صورت مستقیم به متقاضیان پرداخت شد، امیدواریم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تاکیدهای مقام معظم رهبری در این مورد نقش بسزایی را ایفا کرده باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی هم با توجه به تاکید رهبری و نگاه دولت تدبیر و امید تاکنون 50 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شد و پروژه هایی همچون سیمان باقران، زغالسنگ کک طبس و فولاد قاین در آن مورد بررسی قرار گرفته که خوشبختانه منتج به نتیجه شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: موضوع تنظیم بازار و کالاهای اساسی با توجه با فرا رسیدن نوروز 96، به دغدغه مردم تبدیل شده که خوشبختانه با تلاش هایی که در این خصوص صورت گرفته در تامین کالای مورد نیاز مردم در این مدت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .