تبیان، دستیار زندگی
آیا به فکر ایجاد یک برنامه آموزشی مبتنی بر تلفن همراه هستید؟ هنوز مدیرعامل خود را متقاعد نکرده اید؟ در این مقاله 7 آمار جالب در این باره را مرور می کنیم که حتما شما را برای ایجاد چنین برنامه ای متقاعد خواهد ساخت...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمارهای عجیب از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

آیا به فکر ایجاد یک برنامه آموزشی مبتنی بر تلفن همراه هستید؟ هنوز مدیرعامل خود را متقاعد نکرده اید؟ در این مقاله 7 آمار جالب در این باره را مرور می کنیم که حتما شما را برای ایجاد چنین برنامه ای متقاعد خواهد ساخت.

آمارهای عجیب از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

همانطور که می دانید طراحی و توسعه دوره های آموزش تلفن همراه نیاز به زمان و منابع مالی دارد. اما، این شیوه آموزشی فواید بسیاری چه برای سازمان های بزرگ و چه کوچک دارد. از بهبود دانش سازمانی گرفته تا افزایش مشارکت کارمندان. تعداد نامحدودی تحقیقات با نتیجه اثر مثبت این شیوه آموزشی انجام شده است.

1- افزایش بهره برداری

امروزه 47 درصد از سازمان ها از این شیوه استفاده می کنند و نصف آنها متوجه اهمیت این موضوع برای کارمندان خود شده اند. آنها می دانند که استفاده از آموزش از طریق تلفن همراه، مشارکت و دانش کارمندان را افزایش می دهد. بنابراین، کارمندان آنها تجربه خوبی از این نوع آموزش داشته و سازمان نیز افزایش سود خواهد داشت.

2- بازار بین المللی آموزش از طریق تلفن همراه تا پایان سال 2017، 12.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

صنعت آموزش از طریق تلفن همراه امروز بیش از 5.3 میلیارد دلار ارزش دارد.این عدد تا پایان سال 2017 به 12.2 میلیارد دلار خواهد رسید. آموزش از طریق تلفن همراه آمده است تا بازار آموزش را در دست بگیرد.در واقع، این رشد سالانه، افزایش هم خواهد داشت. این رشد قاعدتا به دلیل دسترسی ثابت افراد به اطلاعات از طریق این ابزار است.کاربران قادر خواهند بود از این طریق بسیاری از مهارت های مورد نیاز را فرا بگیرند.

امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند امری عادی به نظر می رسد. با استفاده از همین ابزار کوچک ، می توانید دوره های خوبی طراحی کنید.

تمرین دیگر تنها به یک مکان محدود نمی شودو همه می توانند در هرجا که هستند، آموزش ببینند.

3- تا سال 2018 ، کارمندان دورکار دویا سه برابر خواهند شد.

با توجه به آمار گارتنر، تعداد این کارمندان رشد دو یا سه برابری خواهد داشت. این کارمندان از آنجاکه در دفتر کاری ملزم به حضور نیستند، از طریق همین تلفن های هوشمند آموزش میبینند و کار می کنند.آنها به این طریق می توانند هم با مشتریان و هم با مدیریت سازمان در ارتباط باشند و تلفن هوشمند به آنها امکان افزایش بهره وری و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز را نیز می دهد.

دوست داشته باشید یا نه، آموزش از طریق تلفن همراه به راه خود ادامه خواهد داد، به این ترتیب هرجا که باشید می توانید اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

4- مردم با یک حرکت انتظار جواب خواهند داشت

براساس آمار گوگل، مردم امروزه تنها از تلفن هوشمندشان – به جای استفاده همزمان از کامپیوتر خانگی- استفاده می نمایند.ما درعصر فن آوری زندگی می کنیم.با این پیشرفت ها ما قدرت این را داریم که پاسخ نیازهایمان را تنها با یک حرکت به دست آوریم. سبک زندگی و توقعات مردم در حال تغییر است.

5- BYOD باقی می ماند.

تا پایان سال 2018، 70 % از متخصصین از کسب و کارشان با تلفن همراه پشتیبانی خواهند کرد. انها از این وسیله برای توسعه شخصی استفاده می کنند.استراتژی BYOD یا  با وسیله شخصی خودت کارکن اصطلاحی است که برخی شرکت ها طبق آن به افراد اجازه می دهند تا اطلاعات سازمان راروی تلفن همراه یا تبلت خود  ذخیره کنند و با همان به کارمشغول باشند. این استراتژی مدتی است که جایگاه خود را پیدا کرده است و سازمان های بسیاری از آن بهره می برند.

آمارهای عجیب از آموزش مبتنی بر تلفن همراه

6- نرخ بالای تلفن هوشمند به کاربر

طبق آمار گارتنر، تا سال 2018 هر فرد مالک  3-5تلفن همراه هوشمند خواهد بود.شما هیچ وقت نمی توانید خیلی مواظب باشید.مخصوصا وقتی پای دسترسی به تلفن همراه پیش می آید.کارمندان پرکار نیاز به دسترسی هرچه سریعتر و راحت تر به اینترنت خواهند داشت.اگر یکی از تلفن ها کار نکرد دیگری را برمی دارند و به کار ادامه می دهند. برای مثال بعضی کارها و طراحی ها روی تبلت آسان تر است.

7- کاربران توانایی انجام کارهای بیشتری را روی تلفن های هوشمند خواهند داشت.

به طور میانگین هر فرد 221 بار به تلفن خود رجوع می کند، این عدد به نظر بسیار بالاست. اما فقط فکر کنید شما چندبار ایمیل خود را چک می کنید یا پست های شبکه های اجتماعی را می خوانید، همه این فعالیت ها زمان بر است و به مرور بیشتر هم می شود.در واقع، ما ساعات بسیاری در روز صرف تلفن هوشمندمان می کنیم و اموزش غیر رسمی نیز جزوی از آن است.

آموزش از طریق تلفن همراه، هیچگاه پایان نمی پذیرد.حال که با فواید و آمارهایی از این شیوه آشنا شدید، آیا تمایل به تجربه این شیوه دارید؟

منابع:

elearningindustry.com

surprising-mobile-learning-statistics-elearning-professionals-know

Like it or Not, BYOD is Here to Stay

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی