تبیان، دستیار زندگی
بدری گفت: دقت و سرعت عمل در برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفان و متجاوزان عرصه ها و ذخایر منابع طبیعی، قطعا میدان را برای سوداگران منابع طبیعی تنگ خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت برخورد قاطع با سوداگران منابع طبیعی

بدری گفت: دقت و سرعت عمل در برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفان و متجاوزان عرصه‌ها و ذخایر منابع طبیعی، قطعا میدان را برای سوداگران منابع طبیعی تنگ خواهد کرد.

بخش حقوق تبیان

جعفر بدری

جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در همایش، حامیان محیط زیست و منابع طبیعی که در رصد خانه کاسین بام لرستان برگزار شد، گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ای فرا سازمانی است و مردم و مسئولین در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث نسل‌های آینده مسئولیت دارند.

وی گفت: اینکه ما تصور کنیم تنها برخی سازمان‌ها متولی حفاظت از محیط زیست هستند و به دیگران ارتباطی ندارد فکر اشتباهی است، زیرا عدم وجود نیروی انسانی و تجهیزات کافی در سازمان‌های متولی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می‌طلبد همگان به عنوان همیاران محیط زیست در عرصه پاسداشت این میراث گرانقدر کوشا باشند.

این مقام قضایی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص‌های توسعه نگهداشت محیط زیست به عنوان بستر توسعه است.

این مقام قضایی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص‌های توسعه نگهداشت محیط زیست به عنوان بستر توسعه است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان خاطر نشان کرد: حمایت تمام قد دستگاه قضایی استان لرستان و سازمان‌های تابعه از محیط زیست و منابع طبیعی به شکلی است که استان لرستان به عنوان استانی پیشرو در حفاظت از محیط زیست باشد، تا جایی که لرستان به عنوان پایتخت اکوتوریسم و طبیعت گردی کشور مطرح است.

وی افزود: دقت و سرعت عمل در برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفان و متجاوزان عرصه‌ها و ذخایر منابع طبیعی، قطعا میدان را برای سوداگران منابع طبیعی تنگ خواهد کرد.

بدری اظهار کرد: در این خصوص خوشبختانه در مجموعه‌های‌ قضایی استان لرستان شعب ویژه ای برای این منظور اختصاص یافته است و به تمامی قضات تجدیدنظر نیز تاکید شده است تا در حمایت قضایی از محیط زیست تمام توان خود را اعمال کنند.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .