تبیان، دستیار زندگی
وقتی گزارش استثنایی فردوسی پور توانست جذابیت بازی بارسا و پاریس ژرمن را چند برابر کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای عادل پای بازی بزرگ

وقتی گزارش استثنایی فردوسی پور توانست جذابیت بازی بارسا و پاریس ژرمن را چند برابر کند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
فردوسی پور

عادل فردوسی پور همچنان با اختلاف بهترین گزارشگر فوتبال است. او با وجود اینکه مدتی است نسبت به سال های اوجش، افت کرده ، اما با این حال فاصله اش با دیگران آنقدر زیاد است که با وجود همین افت ، همچنان بهترین است.

او کلا آدم باهوشی است و همین ضریب هوشی بالایش موجب شده تا بتواند اینطور نزدیک به دو دهه خودش را در صدر گزارشگران فوتبال حفظ کند.  بزرگترین ویژگی او که موجب شده تا همچنان بهترین باشد، این است که قدر بازی های مهمی که گزارشش را بر عهده دارد به خوبی می داند، یعنی با این پیش فرض به مصاف گزارش بازی های بزرگ می رود که هر آن خودش را مهیای رویارویی با یک اتفاق دراماتیک که ذات بازی های اینچنینی است ، می کند.

او تا به حال در بزنگاه های مهمی توانایی هایش را در این زمینه به رخ کشیده، نمونه های متاخرش بازی ایران و آرژانتین که بی شک یکی از به یاد ماندنی ترین گزارش های اوست.

اما آخرین شاهکار فردوسی پور همین چهارشنبه شب اتفاق افتاد، بازی بارسلونا و پاریس ژرمن. مسابقه ای که شاید خیلی ها گمانش بر این بود در نهایت شاید با پیروزی منجر به حذف بارسلونا به پایان برسد و بازی چندان هیجان انگیزی نباشد. اما عادل انگار از همان ابتدا خودش را برای یک بازی دراماتیک آماده کرده بود و از همین رو بود که با انرژی بالایی گزارشش را استارات زد ، ادامه داد و به پایان رساند و امضایش را زیر آن کوبید. خلق  عبارت « معجزه نیو کمپ» و بروز احساساتش در لحظه به ثمر رسیدن گل ششم با گفتن این جمله که تمام وجودم در حال لرزیدن است، شبی به یادماندنی در تاریخ گزارشگری تلویزیون رقم زد.


منبع: هفت صبح